تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


یک فوریت طرح تغییر در بررسی پرونده‌های باغات رای نیاورد
تاريخ خبر: يکشنبه، 23 شهريور 1399 ساعت: 16:15

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت طرح بررسی پرونده باغات که براساس آن رویه بررسی نوعیت زمین در شورا تغییر می‌کرد، رای مثبت ندادند.

صبح امروز بررسی یک فوریت طرح پیشنهادی بررسی پرونده باغات روی میز شورای شهر قرار گرفت و محمد سالاری در غیاب محسن هاشمی به عنوان پیشنهاد دهنده این طرح اظهار کرد: اعضای شورای شهر تهران به یاد دارند که یکبار در جلسه هم‌اندیشی در مورد فرآیند بررسی پرونده باغات و حواشی آن صحبت کردیم و قرار شد که در مورد نحوه‌ی بررسی پرونده‌ها یک تجدیدنظری صورت گیرد.
 
وی با بیان این‌که فرآیند تشخیص باغ بودن یک ملک در کمیسیون ماده هفت و شورا فرآیند را طولانی می‌کرد، ادامه داد: از آنجایی که براساس آیین‌نامه مصوب شورای عالی استان‌ها ملاک تشخیص باغ بودن یا نبودن یک ملک مشخص است و چند شاخصه مشخص دارد مثلا سند ملک ملاک عمل قرار گیرد یا چنانچه کمیسیون ماده 12 به صراحت باغ بودن یک ملک را تشخیص داد ما نیز آن را باغ تشخیص دهیم و در همان مناطق در مورد ملک مذکور تصمیم‌گیری شود و دیگر به کمیسیون ماده هفت و شورا ارجاع نشود.
 
سالاری با بیان این‌که من در کلیات این طرح نگرانی‌هایی دارم اما بهتر است این بررسی‌های تخصصی در کمیسیون‌ها انجام شود، گفت: البته نگرانی‌هایی نیز در مورد پرونده‌های جاری وجود دارد که البته این پرونده‌ها باید طبق روال فعلی ادامه داشته باشد و در بسیاری از کلانشهرها نیز این رویه اجرا شده است.
 
در ادامه امینی – نایب رییس شورای شهر – در واکنش به این طرح پیشنهادی اظهار کرد: به دلیل مشکلات ایجاد شده در راه تشخیص باغات یک کمیسیون مشترک بین شهرسازی و حقوقی تشکیل شد و قرار شد ما تصمیم‌گیری کنیم، اما حالا می‌بینم که تصمیم مشترک این دو کمیسیون اعمال نشده است.
 
وی با بیان این‌که تمام مقررات تشخیص نوعیت زمین براساس قوانین فرادستی است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد باید یک کارگروه دیگر تشکیل شود تا مبادا اوضاع پیچیده‌تر شود.
 
یک فوریت طرح بررسی پرونده باغات رای نیاورد و این طرح به صورت عادی برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع داده شد.