تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


ساختار مناسبی به لحاظ تولید منابع و هزینه کردها نداریم
تاريخ خبر: يکشنبه، 16 شهريور 1399 ساعت: 10:37
به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در دنیا با نگاه به منابع درامدی ،هزینه ها انجام می شود، گفت: در کشورمان ساختار مناسبی به لحاظ تولید منابع و هزینه کردها نداریم.
 
محمود میرلوحی در دویست و سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با تاکید بر اینکه قصد داشته این نطق را در هنگام لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران ارائه کند اما محقق نشد گفت: این نطق مرتبط با ساختار شهرداری و اصلاح آن است و تلاش کردم تا مقایسه از کشورهای دنیا انجام شود. تا متوجه بشویم در دنیا چگونه عمل می شود.
 
وی افزود: در دنیا ابتدا به درآمدهایشان توجه کرده و سپس خرج می کنند در حالی که ما ساختار مناسبی به لحاظ تولید منابع و هزینه کردهای خودمان نداریم. خوشبختانه کمیته های موجود در شورای اسلامی شهر تهران فعالیت خوبی در این سالها داشته اند و باعث شدند یک کار کارشناسی انجام گیرد.
 
وی ادامه داد: این نشان از یک تحول دارد که نه تنها کمیسیون های شورای شهر فعال تر از گذشته عمل کرده اند بلکه کمیته های زیر مجموعه هم توانسته اند با تشکیل جلسات به موقع، پویایی خوبی داشته باشند. از سوی دیگر موضوع شفافیت و اطاق شیشه ای در این شورا به خوبی به اجرا در آمد و امروز هیچ کدام از عملکردهای شهرداری و شورای شهر تهران پشت درهای بسته نبوده و امکان اطلاع کافی از آن برای شهروندان فراهم است.
 
وی تاکید کرد: حدود 40 ماه از اطمینان مردم به اعضای شورا و دادن رأی مثبت به آنها گذشته و اعضای شورا هم تلاش کرده اند تا با شکست برخی حصارها و دخیل کردن مردم در عملکردها به این  اطمینان پاسخ مثبت بدهند. در این مسیر پای اعضای شورایاری ها را به تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های شورای شهر تهران گشودیم تا مردم خودشان برای محله و منطقه شان تصمیم گیری کنند.