به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز،مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به تاکسی های دوگانه سوز که به تازگی دولت اجازه شماره گذاری آنها با استاندارد یورو ۴ را داده است، گفت: اجرای دقیق قانون هوای پاک در موعد مقرر کاهش آلودگی هوا را به همراه دارد.
شینا انصاری گفت: حداقلهای استاندارد خودرو در نظر گرفته شده است که قدم به قدم جلو برویم، اما در همین حداقلها هم لنگ میزنیم.
وی با اشاره به آلودگی هوا به عنوان یکی از مشکلات کلانشهر تهران تصریح کرد: قانون هوای پاک در سال ۹۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و بیشتر از ۱۰ آییننامه اجرایی و ۳۴ ماده دارد و به عنوان سند بالادستی در مقابله با آلودگی هوا مورد تاکید است.
مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه در قانون هوای پاک محورهای مختلف آلودگی هوا دیده شده است، گفت: به عنوان مثال در آیین نامه اجرایی ماده ۲ این قانون بر میزان گوگرد سوختهای دیزلی تاکید شده است که حد مجاز آنها ۵۰ قسمت در میلیون است و یا در بخش دیگری از قانون هوای پاک پیشبینی شده که استاندارد خودروها باید یورو ۵ باشد و موتورسیکلت های کاربراتوری دیگر شمارهگذاری نشود.
انصاری با اشاره به درنظرگرفتن حداقلی آلایندهها برای استانداردسازی خودرو و معاینه فنی افزود: در آیین نامه های اجرایی حداقلها در نظر گرفته شده است که متناسب با شرایط قدم به قدم جلو برویم، اما در همین حداقلها هم لنگ میزنیم.
انصاری در بخش دیگری از صحبت های خود درباره تاکسی های دوگانه سوز که به تازگی دولت اجازه شماره گذاری با استاندارد یورو ۴ را داده است، گفت : معتقدم اجرای دقیق بندهایی که در قانون هوای پاک و یا در آیین نامه های اجرایی آن مشخص شده «در موعد مقرر» آن می تواند به کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ کشور بیانجامد و هر گونه مشمول زمان شدن اجرای برنامه های کنترل آلودگی هوا روند بهبود کیفیت هوا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
وی درباره اینکه اگر این قانون اجرا نشود، چه کار باید کرد، اظهارکرد: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دستگاه حاکمیتی و نظارتی بر اجرای قانون و هماهنگکننده بین دستگاههاست و مسئولیت کارگروه ملی آلودگی هوا را بر عهده دارد.