تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


مجوز شهرداری برای مقاوم سازی ساختمان‌های نیمه کاره
تاريخ خبر: شنبه، 14 تير 1399 ساعت: 09:30

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره ساختمان‌های نیمه کاره در شهر، گفت: در صورت احتمال خطر، شهرداری اجازه دارد از مرجع قضایی مجوز بگیرد و از محل بودجه خودش، نسبت به مقاوم سازی اقدام کند.

آقای محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: یکی از مشکلات شهر تهران و کلان شهر‌ها این است که در خیابان‌ها و معابر سطح شهر برخی ساختمان‌های در حال ساخت و گودبرداری بصورت نیمه کاره رها شده اند و بلاتکلیف هستند.
 
وی گفت: این شرایط در برخی موارد اعتراضات مردم را به دنبال دارد، زیرا این ساختمان‌ها به فضا‌های بی دفاع شهری تبدیل می‌شوند و سیما و منظر شهر را هم بهم می‌ریزند، آن‌هایی که در مرحله گود برداری هستند احتمال دارد به خانه‌های مجاور و کسانی که از آنجا تردد می‌کنند، آسیب برسانند.
 
آقای سالاری افزود: متاسفانه بر اساس قوانین موجود شهرداری و یا حتی دولت، نمی‌تواند مالک را ملزم به اتمام کند، تنها قانون گذار یک جا در ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به شهرداری‌ها اجازه دادند در صورتیکه خانه‌ای نیمه کاره و یا گود برداری رها شده احتمال خطر برای ساکنین آن شهر و یا مجاورین دارد، از مرجع قضایی مجوز بگیرد و از محل بودجه خودش نسبت به مقاوم سازی جداره‌های گود در حدی که این خطر برطرف شود، اقدام کند و بعد هزینه اش را با درصدی، وقتی فرد خواست پایان کار بگیرد دریافت کند.
 
وی گفت: اگر ساختمانی در مرحله اسکلت رها شده باشد و احتمال ریزش و ایجاد آسیب برای مجاورین و یا ساکنین دارد، در آن صورت هم شهرداری می‌تواند از مرجع قضایی مجوز بگیرد و از محل منابع درآمدی شهرداری نسبت به این رفع خطر اقدام کند.