تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


بررسی باغ یا غیر باغ بودن پرونده های پلاک ثبتی
تاريخ خبر: چهارشنبه، 21 خرداد 1399 ساعت: 10:15

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،پرونده پلاک‌های ثبتی از حیث تشخیص باغ یا غیر باغ بودن در دویست و نوزدهمین جلسه شورا بررسی شد.

در این جلسه اعضای شورا ۱۸ پرونده پلاک ثبتی را بررسی کردند که در ۱۴ پرونده نظر کمیسیون شهر سازی و معماری شورا به عنوان کمیسیون اصلی شورا در این زمینه، مورد موافقت قرار گرفت.
 
در یکی از موارد که در منطقه ۲ و در محدوده سعادت آباد قرار داشت، موضوع حد نصاب درختان در ملک مورد بحث قرار گرفت که زهرا نژاد بهرام به عنوان موافق نظر کمیسیون شهرسازی و معماری مبنی بر باغ نبودن این زمین گفت: یکی از معیار‌های شورا برای تشخیص باغات حد نصاب درختان در املاک و اراضی است که ما از آن استفاده می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: با این وجود و بررسی معیار‌های دیگر و وجود نداشتن درختان به حد نصاب کافی باید گفت این ملک باغ نیست.
 
در ادامه علی اعطا گفت: این زمین باغ است گرچه به لحاظ عرفی باغ نباشد، ولی به لحاظ حد نصاب درختان باغ است.
 
پس از صحبت موافقان و مخالفان نظر کمیسیون مبنی بر باغ نبودن به رای گذاشته شد و به تصویب نرسید و ملک باغ تشخیص داده شد.
 
در ادامه و در جریان رسیدگی به پرونده‌ای در منطقه یک و محدوده فرمانیه، موضوع پیوستگی اراضی و سند‌های تفکیکی از سند مادر مورد بحث قرار گرفت. در زمین مورد نظر با اینکه در سند مادر نوع زمین باغ تشخیص داده شده بود، ولی بر اساس سند تفکیکی و معیار‌های موجود رای کمیسیون شهر سازی و معماری مبنی بر غیر باغ بودن این زمین اعلام شد.
 
در نهایت نظر کمیسیون شهر سازی و معماری مبنی بر غیر باغ بودن زمین مورد نظر به رای گذاشته شد و مورد موافقت اعضا نیز قرار گرفت.
 
میر لوحی هم گفت: صدور مجوز ساخت و ساز در محدوده شهرک آتی ساز با توجه به تکمیل ظرفیت و اینکه فضای سبز یکنواخت و محیط یکپارچه بوده جای تامل بیشتری دارد که چرا چنین رأیی را دادند؟
 
در ادامه نظر کمیسیون دراین پرونده مبنی بر غیر باغ بودن به رای گذاشته شد و به تصویب رسید.