تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


آغاز عملیات تعریض جداره های شرقی مسیل کن
تاريخ خبر: شنبه، 7 دی 1398 ساعت: 12:10
به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز، از ابتدای امسال طرح مقابله با جانوارن موذی در نواحی هفتگانه منطقه 15 اجرا و محله های دارای بافت فرسوده، کانال ها، انبار و گاراژهای بزرگ پاکسازی شد.
 
شهردار منطقه 18 از آغاز عملیات تعریض و ایمن سازی دیواره شرقی مسیل کن در راستای پیشگیری از مخاطرات احتمالی در ساحل غربی ناشی از استحصال بی رویه خاک در معادن شن و ماسه خلیج خبر داد.
 
سید محمد فیاض با اشاره به این نکته که طرح ساماندهی مسیل کن توسط سازمان مشاور فنی و مهندسی نهائی و ابلاغ گردیده ، اظهار داشت: اجرای این عملیات با توجه به عرض اندک آن در مقاطع مختلف زمانی در اولویت اقدامات عمرانی اولویت دار مدیریت شهری قرار گرفته و همزمان با آغاز فاز اجرائی ، کار تملک و رفع معارضین ملکی موجود در مسیر اجرای عملیات نیز به انجام و در طرح جدید هرینه ها کاهش چشمگیری دارد.
 
وی ادامه داد : شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران نیز یکی از همراهان  اجرائی شدن این طرح تعریض و ایمن سازی هستند که با اعلام موافقت برای رفع بخش معارض املاک در اختیار خویش ، همراه با سازمان مهندسی و عمران در حل و فصل یکی از معضلات بزرگ زیست محیطی این بخش از پایتخت به ایفای نقش می پردازد.
 
به گفته این مقام مسئول ، طول اجرای این پروژه تعریض و ایمن سازی ساحل شرقی بطول بیش از 2 کیلومتر در حد فاصل پل بزرگراه فتح تا پل بلوار شهید مهتدی بوده و عملیات آن شامل ایجاد درم ، ترانشه شیب دار و دیوار حائل می باشد.
 
فیاض همچنین در پایان ابراز امیدواری کرد تا با اجرای این پروژه در ساحل شرقی ، معضل چهار دهه ای شهروندان محلات خلیج فارس ناشی از عدم پایداری دیواره های مسیل کن ناشی از برداشت بی رویه خاک در معادن شن و ماسه توسط سودجویان که در برخی نقاط به بیش از 100 متر رسیده ، مرتفع شود.