تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


افزایش دوبرابری نرخ خدمات پسماند های ساختمانی
تاريخ خبر: سه شنبه، 23 دی 1393 ساعت: 13:36

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،اعضای شورای شهر تهران بهای جدید خدمات مدیریت پسماندهای ساختمانی و عمرانی شهر تهران به مبلغ 1000 تومان را در جلسه علنی امروز تصویب کردند.

حجت الاسلام و المسلمین ناصحی در جلسه علنی امروز شورای شهر گفت: در گذشته شهرداری به ازای هر متر مربع پسماند ساختمانی مبلغ 500 تومان عوارض دریافت می‌کرد؛ این مسئله موجب نارضایتی سازمان پسماند شده و بر همین اساس پیشنهاد می‌شود که بهای خدمات پسماند تا سقف 1500 تومان افزایش یابد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: سازمان مربوطه پیشنهاد افزایش قیمت تا 1500 تومان را مطرح کرده است.

ناصحی افزود: با این حال با بررسی‌های انجام شده پیشنهاد می‌شود که در برخی از مناطق همچون منطقه 15 تا 20 که درآمدها پایین و ساخت و سازها زیاد نیست، به ازای هر متر مربع پسماند ساختمانی 700 تومان و در شمال شهر که ساخت و سازهای انبوه زیاد است به ازای هر متر مربع پسماند ساختمانی 1000 تومان اخذ شود.

وی درادامه یادآور شد: پیشنهاد شده که مساجد و حسینیه‌های مذهبی، مدارس و غیره مشمول پرداخت بهای مدیریت خدمات پسماند نشوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بر اساس قانون سازمان پسماند باید 10 درصد درآمدهای خود را صرف فرهنگسازی کنند.