به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز،مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با اعلام اینکه 241 میدان و بازار میوه و تره بار در 22 منطقه تهران، اثر انکارناپذیری بر کاهش ترافیک و آلودگی هوای پایتخت دارد، گفت: فعالیت 22 میدان و 219 بازار میوه و تره بار که در محلههای مختلف شهر فعالیت میکنند، تاثیر فراوانی بر کاهش ترافیک و آلودگی هوای ناشی از آن داشتهاند.
سید سعید راد افزود: میادین و بازارهای میوه و تره بار، میزبان 500 هزار مراجعه روزانه است که اغلب قریب به اتفاق مراجعه کنندگان به ویژه در بازارهای میوه و تره بار که در محلههای شهر واقع شدهاند، بدون استفاده از خودروی شخصی و عموماً با پای پیاده به این مراکز مراجعه میکنند.
وی با اشاره به اینکه اگر هر یک از 219 بازار میوه و تره بار، روزانه بین یک تا 2 هزار مراجعه کننده داشته باشند و نیمی از آنها به دلیل مجاورت این بازارها با محل سکونت خود از آوردن خودرو برای انجام خرید روزانه اجتناب کنند، متوجه تاثیر این بازارها بر کاهش استفاده از خودروی شخصی میشویم، اظهار کرد: بازارهای محلی، علاوه بر کاهش ترافیک محلهها بر کاستن از ترافیک شبکه معابر شهری نیز موثرند.
راد با بیان اینکه با توجه به کیفیت مطلوب و قیمت مناسب میادین و بازارهای میوه و تره بار و اختلاف قیمت آنها با سطح شهر، استقبال شهروندان از بازارها روز به روز بیشتر میشود، تصریح کرد: میادین و بازارها، علاوه بر تاثیر مستقیمی که بر تنظیم بازار دارند، از طریق کاهش استفاده از خودروی شخصی و در نتیجه صرفه جویی در بنزین مصرفی و زمان صرف شده شهروندان به صورت غیرمستقیم در نظم بخشی ترافیک و کاستن از آلودگی هوای شهر نیز اثرگذار میباشند.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین در پایان با تاکید بر لزوم توجه ویژه و حمایت حداکثری از فعالیت بازارهای میوه و تره بار، خاطرنشان کرد: هر قدر این بازارها از نظر کیفی و کمی توسعه پیدا کنند و محصولات متنوع در آنها عرضه شود، به همان نسبت استقبال شهروندان از آنها بیشتر شده و مشتریان آنها میتوانند محصولات مورد نیاز خود را از آنها خریداری کنند.