تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


تأکید شورای اسلامی شهر تهران بر ارتقای فرهنگ ترافیک
تاريخ خبر: دوشنبه، 15 دی 1393 ساعت: 13:30

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز ،جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با موضوع بررسی وضعیت آموزش و فرهنگ سازی در حوزه ترافیک با حضور رییس و دو تن از اعضای این کمیسیون و معاون شهردار تهران و مسئولان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در محل این کمیسیون تشکیل شد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای این جلسه گفت: چنانچه فرهنگ صحیح ترافیک آموزش داده شود، قانون به درستی اعمال شده و رفتارهای رانندگی اصلاح گردد، بسیاری از مسائل و مشکلات ترافیکی حل و فصل می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی با اشاره به این که یکی از معضلات اساسی تهران موتورسیکلت‌ها هستند که با قیمت ارزان و به صورت اقساطی قابل خریداری‌اند، اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از موتورسیکلت‌سواران مرتکب انواع و اقسام تخلفات می شوند و با این وسیله نه تنها جان خود، بلکه جان دیگران را نیز به خطر می اندازند.

وی با بیان این که در اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی از متخلفان می‌بایست علاوه بر ضوابط حقوقی، قواعد شرعی نیز مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: از صد ها میلیارد درآمد اخذ شده از محل این جرایم، تنها 110 میلیارد تومان به شهرداری تهران اختصاص پیدا کرده که 37 میلیارد تومان آن نیز پرداخت نشده است.

مختاباد: مسئولان نیز مانند مردم از مترو استفاده کنند

در ادامه این جلسه، مجتبی شاکری رییس کمیته فرهنگی این کمیسیون با تأکید بر این که برای اجرای قانون پذیرش آن از سوی مردم بسیار اهمیت دارد و به عبارتی مقبولیت اجتماعی، پیش نیاز پذیرش هر قانونی است، گفت: استفاده از رسانه ملی و شبکه های تلویزیونی به منظور آموزش و فرهنگ سازی در حوزه ترافیک می تواند بسیار موثر باشد.

رییس کمیته هنری کمیسیون مذکور نیز با اشاره به این که موضوع حمل و نقل شهری بحث جدی شهر و شهروندان تهران است که هر روز طرفداران بیشتری پیدا می کند، اظهار کرد: ایستگاه‌های متروی تهران از ایستگاه‌های متروی اروپا نیز شیک‌تر هستند و هر روز اقشار و گروه های جدیدی به مسافران مترو اضافه می شوند.

دکتر عبدالحسین مختاباد با بیان این که ناوگان اتوبوسرانی تهران نیاز به نوسازی دارد و با مدیریت درست، این ظرفیت را دارد که مسافران آن روز به روز بیشتر شوند، تصریح کرد: اگر مسئولان مملکت از جمله وزرا نیز مانند شهروندان عادی از مترو استفاده کنند، می‌توانند مسائل و مشکلات مردم را از نزدیک درک نمایند.

تشکری هاشمی: کار فرهنگی در همایش و نمایش خلاصه نمی‌شود

در ادامه جلسه مذکور، معاون شهردار تهران با تأکید بر این که کار فرهنگی در نصب پوستر و بنر و برگزاری همایش و نمایش خلاصه نمی‌شود، اعلام کرد: در انجام هر کار فرهنگی، ضمن ریشه‌یآبی دلایل و عوامل بروز و ظهور هر حرکتی، باید با آسیب‌شناسی دقیق و نیز چاره‌جویی عمیق و با تدبیر و درایت و به کارگیری تمام ابزارها و امکانات در جهت بر طرف کردن مسائل و مشکلات پیش رو گام بر داریم.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی اجرای کمپین «آسمان آبی و زمین پاک» را از جمله راهکارهای اجرایی مدیریت شهری در جهت ارتقاء و بهبود فرهنگ شهروندی دانست و تأکید کرد: یکی از محورهای اساسی این کمپین، آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک است و به این منظور، حرکت بین خطوط در قالب شعار محوری «خط سفید» در جهت ایجاد انضباط و نظم‌بخشی به ترافیک مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین در این جلسه پیمان سنندجی مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به این که ناوگان اتوبوسرانی تهران، 6500 دستگاه اتوبوس در اختیار دارد که 6100 دستگاه آن فعال است، اظهار کرد: آموزش رانندگان اتوبوس با استفاده از دستگاه‌های شبیه‌ساز و با بهره‌گیری از اساتید دانشگاه و افسران پلیس راهور از جمله برنامه‌های این شرکت است.

سرهنگ عابدی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ نیز با بیان این که یک چهارم خودروهای کشور به علاوه صدها هزار دستگاه موتورسیکلت در تهران تردد می‌کنند، تصریح کرد: تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات رانندگی در تهران ظرف چند سال اخیر بیش از 50 درصد کاهش داشته است.

گفتنی است در این جلسه گزارشی از اقدامات آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه‌های پلیس راهور، معاونت حمل و نقل و ترافیک و شرکت واحد اتوبوسرانی از سوی مسئولان مربوطه در مجموعه‌های مذکور ارائه شد و رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم ارتقاء و بهبود فرهنگ ترافیک در تهران تأکید کرده و حمایت جدی شورای شهر از این مهم را اعلام کردند.