تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


نقش سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در حمایت از قدرت خرید شهروندان
تاريخ خبر: پنجشنبه، 29 آذر 1397 ساعت: 10:06

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کاهش قدرت خرید شهروندان طی یک سال گذشته، عنوان کرد: سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با کنترل قیمت میوه و تره بار، در حمایت از قدرت خرید شهروندان، نقش حمایتی دارد.

سید حسن رسولی تاثیر ذاتی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در حذف واسطه‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: این سازمان یکی از مهم‌ترین وظایف مدیریت شهری را بر عهده دارد و با ایجاد بسترهای مناسب، از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در سراسر کشور حمایت می‌کند.

 

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت میادین، علاوه بر نظارت دقیق و مستمر بر عرضه محصولات و کنترل قیمت‌ها، از مصرف کنندگان نیز حمایت می‌کند، افزود: اختلاف قیمت محصولات در میادین و بازارهای میوه و تره بار، نسبت به سطح شهر تا 45 درصد است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به جشنواره ارگانیک اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره ارگانیک یکی دیگر از خدمات سازمان مدیریت میادین به شهروندان تهرانی و تولیدکنندگان این محصولات است که باید از سوی نهادها و سازمان‌های ذیربط مورد حمایت قرار گیرد.

 

رسولی با اشاره به شور و اشتیاق تولیدکنندگان محصولات ارگانیگ، اظهار کرد: نباید فعالیت این تولیدکنندگان را صرفاً از بُعد اقتصادی دید، زیرا آنچه که باعث شده است تا آنان در این عرصه وارد شده و ادامه بدهند، نوع نگاه انسان دوستانه و سلامت محور آنهاست.

 

وی با بیان اینکه جشنواره ارگانیک از طریق تامین غذای سالم، نقش مهمی در تضمین سلامت شهروندان دارد، تصریح کرد: جشنواره ارگانیک، یک جشنواره فرهنگی و ترویجی است که به این بعد از جشنواره باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان با استقبال از برنامه‌های سازمان مدیریت میادین برای گسترش غرفه‌های عرضه محصولات ارگانیک در میادین و بازارهای میوه و تره بار، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت تغذیه سالم، شورای شهر آمادگی دارد که در این حوزه، از سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران حمایت کند.

 

گفتنی است، «یازدهمین جشنواره ارگانیک تهران» از بیست و دوم تا سی‌ام آذر ماه جاری (شب یلدا) در بوستان گفت‌وگو آماده پذیرایی از شهروندان است.