تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


شورای شهر در اجرای کمپین «آسمان آبی- زمین پاک» از شهرداری تهران حمایت می کند
تاريخ خبر: يکشنبه، 14 دی 1393 ساعت: 09:59

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در اجرای بهتر کمپین آسمان آبی- زمین پاک یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد؛ بحث فرهنگ سازی است، گفت: فعالیت های این چنینی می تواند با برنامه ریزی های مدون ترویج پیدا کرده و نهادینه شود.

فاطمه دانشور با بیان اینکه اقداماتی که منجر به بهبود شرایط زیست محیطی در تهران شود مورد تاکید شورای اسلامی شهر تهران است، افزود: این فعالیت ها توسط شورای شهر پایتخت مورد تشویق قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در کمپین آسمان آبی-زمین پاک یکی از فعالیت ها بحث فرهنگ سازی در این خصوص است، یادآور شد: فعالیت های این چنینی می تواند با برنامه ریزی های مدون ترویج پیدا کرده و نهادینه شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بحث محیط زیست همواره در شورای اسلامی شهر تهران مورد توجه بوده است، اضافه کرد: به همین منظور در کمیته تخصصی محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران این قضیه مورد نظر است. زیرا چندی است که معضلات محیط زیستی یکی از چالش های اصلی شهر تهران محسوب می شود.

وی با اشاره به بحث تفکیک زباله که از جمله مباحث موررد تاکید در اجرای کمپین آسمان آبی- زمین پاک است، گفت: بحث پسماندهای خشک و تر از جمله برنامه هایی که به سیاست های کلان شهر تهران در این باره کمک کند. در همین راستا شورای شهر نیز برای حفظ محیط زیست و سلامت محیطی زیستی پایتخت کمک خواهد کرد.

دانشور در خصوص حمایت شورای شهر برای کاهش آلودگی هوا که ارتباط مستقیم با سلامت شهروندان دارد نیز اذعان کرد: قطعا اقدامات در راستای کاهش آلودگی هوا مورد حمایت و تشویق اعضای شورای شهر است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که شورای اسلامی شهر تهران چه حمایتی می تواند از کمیپین آسمان آبی- زمین پاک داشته باشد، خاطر نشان کرد: شهرداری تهران می تواند درخواست های خود را به صحن شورا ارایه دهد و اعضای شورا به نوبه خود به این جریان کمک می کند.