تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


طرح ممنوعیت استخدام بستگان مدیران و اعضای شورا در شهرداری تصویب شد
تاريخ خبر: سه شنبه، 10 مهر 1397 ساعت: 17:08

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، صبح امروز طرح مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران تصویب شد.

 

صبح امروز بررسی طرح مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران در شورای شهر تحت بررسی قرار گرفت. بهاره آروین از طرح پیشنهادی‌اش که یک فوریت آن قبلاً به تصویب رسیده بود دفاع کرد و گفت: در راستای اجرای قانون ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد و همچنین نهادینه کردن شفافیت در حوزه تعارض منافع عمومی و مبارزه نظام‌مند و دقیق با تخلفات اداری این طرح به شورای شهر ارائه شد که خوشبختانه چندی پیش یک فوریت آن با رای اکثریت آرا به تصویب رسید.

 

وی با اشاره به اینکه  طرح مدیریت تعارض منافع در شهرداری در 9 بخش و 18 ماده ارائه شده است، اضافه کرد: مصادیق تعارض منافع را به دقت مشخص کردیم تا جای کشف و تشخیص را به کمیته‌ای دیگر اهاله ندهیم و بر همین اساس مصادیق تعارض منافع را به روشنی مشخص کنیم.

 

آروین ادامه داد: تعارض منافع یعنی اینکه تعارض منافع شخصی مشمولان این مصوبه با انجام بی طرفانه و بدون تبعیض وظایف حرفه‌ای و اختیارات قانونی آن ها در مجموعه شهرداری تهران در تضاد نباشد.

 

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران اضافه کرد: براساس این طرح معامله با بستگان مدیران ارشد شهرداری و واحدهای تابعه که بیش از یک چهارم سرمایه شرکت را دارند و یا مدیرعامل هستند و یا در هیات مدیره عضویت دارند و یا حتی مشاور هستند ممنوع خواهد بود و بر همین اساس شهرداری تهران مکلف است کلیه قراردادهایی که برخلاف این مصوبه باشد را ملغی کند.

 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه براساس این طرح کارکنان شهرداری حق استفاده از هیچ یک از صلاحیت‌های مندرج در پروانه سازمان نظام مهندسی ساختمان خود را در شهر تهران ندارند، تصریح کرد: همچنین انعقاد هرگونه رابطه استخدامی با بستگان مدیران ارشد شهرداری در زمانی که وی در شهرداری است، ممنوع خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه براساس این طرح مدیران و کارکنان شهرداری به هیچ وجه مجاز به دریافت هدیه از ارباب رجوع نیستند، اضافه کرد: شهرداری تهران باید آیین نامه‌ای را در رابطه با گزارش‌دهی امن و حمایت و تشویق افرادی که این تخلفات را گزارش می‌دهند، ارائه دهد.

 

وی افزود: همچنین سفرهای خارجی مدیران شهرداری شفاف سازی خواهد شد و طول سفر، علت، همراهان، دستاوردها و هزینه‌های سفر بر روی سایت منتشر می‌شود و همچنین در صورت وقوع تخلفات، نوع تخلف مدیر در هیات رسیدگی به تخلفات اداری سازمان بازرسی، بررسی می‌شود.

 

پس از رای گیری از اعضای شورای شهر تهران، کلیات این طرح با کسب اکثریت آرا به تصویب رسید.