تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


عدم تغییر خط مشی و روش شورا در سال چهارم
تاريخ خبر: دوشنبه، 8 دی 1393 ساعت: 15:59

به گزارش پارلمان شهری شهرداری نیوز ،رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهر در این دوره علیرغم افزایش تعداد اعضا با همان روش و خط مشی پیشین به فعالیت پرداخته است.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نخستین نشست خبری خود در سال دوم فعالیت شورای شهر چهارم که بعد از ظهر امروز(دوشنبه) در سالن کنفرانس شورای شهر برگزار شد، با اشاره به حماسه‌ی تاریخی نهم دی ماه و روز بصیرت گفت:امیدوارم ملت ایران همواره با انسجام و آمادگی توطئه‌های دشمن را خنثی کرده و در مسیر پیروزی نهایی قرار گیرد.

وی در خصوص عملکرد سال دوم شورای شهر چهارم، گفت: خط مشی و روش شورا در سال دوم فعالیت دوره‌ی چهارم نسبت به دوره‌های پیش تغییر نکرده و ارتباط با مسئولان کشوری و نمایندگان مجلس نیز همچون سال قبل و دوره‌های گذشته‌ی شورا تداوم خواهد داشت.

چمران با تأکید بر عدم تغییر رویکردها در دوره چهارم شورای شهر تصریح کرد: مهمترین هدف و ویژگی این دوره شورا تأکید بر اقتصاد مقاومتی و ممانعت از هر گونه اصراف و صرفه جویی در بودجه بوده به طوری که بودجه‌ی شورا جز در سال گذشته ک همراه با گسترش شورا بود هر ساله با مازاد هم همراه می‌شد که البته این اضافه در بودجه نه به معنای افزایش تصویب بلکه تنها در راستای هدف صرفه جویی از بودجه شهرداری و شهروندان صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت اقتصادی ضعیف برخی از شهروندان و درخواست آنها جهت کاهش عوارض خدمات شهری، گفت: شورای شهر مهمترین هدف خود را صرفه جویی در بودجه و اعتبارات تصویب شده قرار داده است و ما نیز در شورای شهر ملزم هستیم تا این اعتبارات را به گونه‌ای صرف کنیم که منجر به بی‌عدالتی نشود.

وی سیاست کاری بیشتر، بهره گیری از حداکثر توانمندی اعضا و تعامل با تمام ادارات و سازمان ها را مهمترین رویکرد شورای چهارم عنوان کرد و افزود: سرعت عمل در اداره جلسات شورا و بهره گیری از فرصت‌های اندک این جلسات یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی بوده که در این دوره و نیز در سال دوم فعالیت شورای چهارم به خوبی به آن توجه شده است.

چمران، تشکیل کمیته‌های هماهنگ با شورا در مجلس شورای اسلامی را یکی دیگر از ویژگی‌های شورای چهارم عنوان کرد و بیان داشت:  توجه ویژه به کمیسیون‌ها و ارائه گزارش‌های آنها و در نتیجه بیان نظرات کارشناسی سبب کاهش بسیاری از مشکلات مهم شهر نظیر مسئله حریم، سیما و منظر شهری و بافت‌های فرسوده خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بااشاره به تشکیل کمیسیونی به نام شهر تهران و کلانشهرها با عضویت یازده نفر از وزرای کشور، شهردار تهران و نیز رئیس شورا جهت پیگیری مسائل شهری، اظهار داشت: حضور حقوقدانان ، قانوندانان و متخصصین و کارشناسان در تدوین قوانین در این جلسات منجر به اداره بهتر شهر و تصویب قوانین کارشناسی در این راستا خواهد شد.

چمران با اشاره به پیشنهاد وزارت کشور به دولت در جهت اصلاح قانون شوراها و شهرداری‌ها تصریح کرد: تاکنون در رابطه با اصلاح این قانون با تشکیل جلساتی در کمیسیون شوراها و نیز مجلس شورای اسلامی به اعمال نظرات خود در این زمینه پرداختیم.

وی با اشاره به حذف طرح انتخاب شهردار توسط شورای حل اختلاف، اظهار داشت: البته باید در نظر داشت در خصوص سایر بخش‌های این طرح نیز شورای شهر از اختلاف نظر خاصی با مجلس برخوردار نیست و امیدواریم این حداقل‌ها نیز به زودی مرتفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پنجاه و سه مصوبه عمومی، 57 مصوبه باغات و 71 مورد نامگذاری در 26 جلسه سه ماه گذشته شورا  افزود: تمام سعی شورا در اداره بهتر جلسات بوده است.