تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


شارژ رایگان موتور سیکلت های برقی توسط شهرداری تهران
تاريخ خبر: چهارشنبه، 3 دی 1393 ساعت: 09:13

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز ، عضو شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با ضرورت جایگزینی موتورسیکلت های برقی به جای مو تورسیکلت های بنزینی گفت: در برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران ،جایگزینی موتورسیکلت های برقی برنامه ریزی شده است که با توجه به آلایندگی بالای موتورسیکلت های بنزینی ،این موتورها به تدریج از سطح شهر تهران جمع آوری شده و با ممنوعیت تردد مواجه شوند .

محسن سرخو در گفت و گو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : به متقاضیان تعویض موتور سیکلت های بنزینی با برقی ، تسهیلاتی شامل شش ونیم میلیون تومان وام با سود 4 درصد توسط بانک شهر پرداخت می شود.

وی در ادامه تصریح کرد : فروش این موتور سیکلت ها در سطح شهر تهران به صورت گسترده راه اندازی خواهد شد و برق مصرفی این موتورها توسط شهرداری تهران به صورت رایگان تامین می گردد.

وی افزود :پیش بینی شده است که در بخش های خاصی از شهر تهران و همچنین در محدوده مرکزی شهر تنها تردد موتور سیکلت های برقی مجاز باشد و از عبور و مرور سایر موتورسیکلت ها جلوگیری به عمل خواهد آمد .

رئیس کمیته حمل ونقل شورای شهر تهران اظهار داشت :این موتور سیکلت ها توسط دستگاهی خاص به دو شکل شارژ سریع و عادی شارژ خواهند شد  که این تجهیزات توسط شهرداری تهران در معابر نصب شده وبه صورت رایگان در اختیار صاحبان این موتورها قرار می گیرد.

وی افزود:هم اکنون تولید کنندگان و واردکنندگان برای عرضه این موتورها به بازار اعلام آمادگی کرده اند .

مهندس سرخو اظهار داشت: در مرحله اول پیک های موتوری ،پیک رستوران ها و عوامل پست تحت پوشش امکانات تعویض موتور بنزینی قرار دارند ودر مراحل بعدی سایر موتورسیکلت ها بنزینی به مرحله تعویض راه می یابند