تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


دبیرخانه دائمی ارائه تسهیلات به زائران کربلا ایجاد شود
تاريخ خبر: دوشنبه، 1 دی 1393 ساعت: 11:15

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز ،نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد: دبیرخانه دائمی برای ارائه تسهیلات به زائران کربلی معلی در سطح کلانشهرها ایجاد شود.

 مرتضی طلایی با اشاره به عملکرد شهرداری تهران در ایام اربعین در کربلی معلی ، این اقدامات را شایسته تقدیر دانست و گفت: بنده در سال 87 نیز در اربعین در کربلا حاضر شدم و شرایط بهداشتی و نظافت خوب نبود اما امسال خدمت رسانی در کشوری که هیچ چیز آن در اختیار مجموعه مدیریت شهری تهران نبود انصافا خوب بود و شهردار تهران و همکارانشان با تدبیر ورود پیدا کرده و در این ایام مدیریت کردند.

طلایی اعلام کرد: مهمترین خواسته ما از شهرداری تهران ارائه امکانات در زمینه بهداشت و نظافت بود و این در حالی بود که ارائه سرویس های حمل و نقل نیز کمک شایانی به زائران کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که توافقی در سطح کلانشهر ها صورت بگیرد و با حضور شورای کلانشهر ها، شهرداران کلانشهرها و شورای اسلامی استان ها به تصمیم مشترکی برسند و دبیرخانه دائمی را برای ارائه تسهیلات به زائران سیدشهدا(ع) ایجاد کنند تا در سطح ملی بتوانیم حرکت بهتری را برای ارائه تسهیلات به زایران انجام دهیم.

طلایی با بیان اینکه تسهیلات نباید تنها در مسیر کربلا باشد بلکه هر شهروندی از هرجای کشور که خواست باید در مسیر کربلا قرار بگیرد، در طی کردن این مسیر باید از این تسهیلات برخوردار باشد، در این باره اظهار کرد: علاوه بر ارائه امکانات برای رفت و برگشت و حمل و نقل ، ارائه خدمات درمانی و تغذیه نیز باید کامل شود که همه این ها از توان شهرداری تهران خارج است و باید همه دست اندرکاران در این راستا فعالیت همسویی را انجام دهند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ایجاد یک دبیر خانه دائمی و قرار گاه ثابت برای ارائه تسهیلات زائران را امری پسندیده دانست و گفت : باید به سمت و سویی حرکت کنیم که تسهیلات ایجاد شده فراتر از اربعین باشد و در طول سال این امکانات برای زائران مهیا باشد.