تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


مردم باید بدانند منافع اجرای کمپین آسمان آبی زمین پاک به خودشان بازمی گردد
تاريخ خبر: دوشنبه، 1 دی 1393 ساعت: 10:26

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو شورای اسلامی شهر تهران با ابراز خرسندی از اجرای طرح کمپین " آسمان آبی ، زمین پاک " گفت : شهرداری در این کمپین باید رویکردی را انتخاب کند که مردم متوجه شوند منافع اجرای این طرح ها به خودشان بازمی گردد.

 معصومه آباد درباره کمپین " آسمان آبی ، زمین پاک " اظهار کرد: طرح " خط سفید" فرصت خوبی است که شهرداری تهران یک رویکرد را در جامعه از رویکردی صرفا خدماتی به رویکردی فرهنگی تبدیل کند و بهترین راهش این است که ساختارهای آهنی و فلزی شهر همانند نرده ها که حتی در بزرگراه هایی که به تازگی احداث شده است، وجود دارد از میان برداشته شود.

این عضو شورای شهر افزود: این کمپین فرصت خوبی است تا به جای آنکه مدیریت شهری برای بازداشتن افراد از خطا ناگزیر به نرده گذاری شود، رویکرد جدیدی جایگزین شود که درآن ادبیات مفهومی که مشخصات یک انسان متمدن و فرهیخته اجتماعی را دارد برای یاد گرفتن یک فرهنگ در کلان شهر تهران مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیته سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بیان کرد: در همه کلان شهرهای دنیا با زبان رنگ با مردم صحبت می کنند یعنی مدیریت شهری وقتی بخواهد یک مانع را ایجاد کند، کافی است که خطی را به شکل یک مرز تعریف کند تا مردم همان مرز را رعایت کنند و شهرداری تهران هم باید رویکرد هایش را به این سمت ببرد که این حائل ها و تفکیک کننده های فلزی از شهر حذف شود و با رنگ سفید خطوط با مردم حرف بزند .

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران در ادامه در زمینه طرح پسماند و تفکیک مبدا که از دیگر بخش های " کمپین آسمان آبی،زمین پاک" است اظهار کرد : تفکیک از مبدا زمانی نتیجه می دهد که مردم متوجهشوند که منافع مشارکت مردم از شرکت در این برنامه به خوشان بازگردد و این نخستین گامی است که شهرداری تهران در اجرای این طرح باید به آن توجه کند.