تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


حمل و نقل عمومی کلیدی جهت رفع ترافیک شهر تهران
تاريخ خبر: دوشنبه، 24 آذر 1393 ساعت: 12:29

به گزارش  گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت : حمل و نقل عمومی مجموعه بسیار عظیم و بزرگ و موثری در تردد مردم تهران محسوب شده و قطعا تنها راهکار و کلید رفع ترافیک شهر تهران  است .

حجة الاسلام عبدالمقیم ناصحی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : توجه به حمل و نقل عمومی یقینا در عبور و مرور بهتر مردم و آسایش همشهریان تهرانی تاثیر بسیاری دارد .

وی تصریح کرد : امروز بخش زیادی از آسایش مردم و عبور و مرور بهتر مردم در تهران وابسته به حمل و نقل عمومی است به همین منظور اگر مشکلی در این حوزه بوجود آید قطعا در تهران فاجعه ای رخ خواهد داد.

وی همچنین در خصوص پرداخت سهم دولت در توسعه حمل و نقل عمومی گفت : بر اساس مقرراتی که وجود دارد دولت باید شهرداری تهران را در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی و بودجه های لازم در این بخش حمایت کند در حالی که تا کنون در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.

وی خاطر نشان کرد : بودجه حمل و نقل عمومی باید مشارکتی تامین شود و در این راستا چنانچه دولت به تعهدات خود عمل نکند مردم متوجه خواهند شد گرچه شهردار محترم تهران با وجود مشکلاتی که در زمینه تامین بودجه در این بخش وجود دارد به نحوی در این خصوص  عمل نموده  که خدمات رسانی در این حوزه با مشکل مواجه نشود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران در تامین بودجه و پاسخ دادن به نیاز جامعه در حوزه حمل و نقل عمومی در فشار زیادی قرار دارد ، گفت : اگر یک روز مترو یا اتوبوسرانی با مشکل مواجه شود و خدمات رسانی نداشته باشد نمی توان پیش بینی کرد که چه مشکل جدی برای تهران ایجاد خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران  در ادامه با اشاره به رویکرد شهرداری تهران در تخصیص بودجه سال آینده  ، گفت : البته هر یک از معاونت هایی که در شهر تهران فعالیت دارند به نظر می رسد در تخصیص بودجه بر دیگری اولویت دارد اما موضوع حمل و نقل عمومی و توجه به پیوست فرهنگی در هر اقدامی مسلما از اولویت های مهم در این زمینه باید باشد.

ناصحی تاکید کرد : به عنوان نمونه در صورتی که  شهرسازی  و معاونت فنی و عمران و یا معاونت خدمات شهری  یک روز تعطیل شوند قطعا اتفاق بسیار ناگواری در تهران  رخ خواهد داد که غیر قابل تصور است.

وی تصریح کرد : در تخصیص بودجه  قطعا هر یک از معاونت ها اولویت خاص خود را دارد اما مباحث فرهنگی و هر اقدامی در شهر در نهایت مترتب بر فرهنگ است بنابراین نمی توان بدون وابستگی به فرهنگ کاری را داد که نتیجه مطلوبی را به همراه داشته باشد.

وی در ادامه به تاکید مقام معظم رهبری در وجود پیوست فرهنگی در تصویب هر قانونی  گفت : مقام معظم رهبری همواره تاکید داشتند که هر قانونی که مجلس شورای اسلامی تصویب می شود  باید یک پیوست فرهنگی داشته باشد بنابراین با توجه به اظهارات رهبری اگر هر طرحی پیوست فرهنگی نداشته باشد مسلما ابتر خواهد بود.

گفت : بحث فرهنگ موضوع بسیار مهمی است بنابراین چنانچه اعضای شورای اسلامی شهر تهران کمک و مساعدت نمایند و بودجه اقدامات فرهنگی به درستی تخصیص و دریافت شود قطعا در سال آینده نسبت به سنوات گذشته بودجه و اعتبارات در این بخش متفاوت خواهد بود.

وی اظهار داشت : روزانه قریب به چند میلیون نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی تهران مثل مترو و اتوبوسرانی جا به جا می شوند  بنابراین باید از این جهت امکانات بیشتری در اختیار شهرداری قرار می گرفت و دولت نیز سهم خود را در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی بپردازد  گام موثری در جهت حمل و نقل عمومی شهر تهران خواهد بود.