تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


شهرداری باید معابر را برای معلولین بهینه‌سازی کند
تاريخ خبر: شنبه، 15 آذر 1393 ساعت: 14:31

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با اشاره به انجام کار تخصصی در زمینه بهینه‌سازی معابر برای معلولین و ارائه آن به شهرداری، گفت: نتیجه کارهای تخصصی در این حوزه که توسط یکی از اساتید دانشکده معماری انجام شده بود به شهرداری ارائه شده و شهرداری باید این بهینه سازی را انجام دهد.

مهدی چمران افزود: قبلا شورای شهر تهران مصوبه‌ای درباره اصلاح معابر شهری برای معلولین داشت. در حال حاضر نیز در هنگام صدور پروانه تمام مسائلی که باید در این موضوع در ساختمان‌ها رعایت شود به خصوص ساختمان‌های عمومی در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: درمعابرعمومی کار گسترده‌ای برای معلولان انجام نشده است و با توجه به گستردگی تهران کارهایی که صورت گرفته کافی نبوده و باید در این زمینه شهرداری به تدریج کار بیشتری انجام دهد.

رئیس شورای عالی استان‌ها در خصوص تشکیل پلیس شهر به عنوان یکی از بندهای لایحه مدیریت یکپارچه شهری نیز گفت: هنوز به بررسی جزئیات این لایحه نرسیده‌ایم. اما گروه‌های حقوقی شورا در حال بررسی این لایحه هستند.

مهدی چمران  در ادامه گفت: براساس درخواستی که کمیته دولت کرده بود شورای عالی استان‌ها پاسخ کتبی خود را در مورد لایحه ارائه کرد و شورای شهر تهران نیز در حال آماده کردن پاسخ است و به زودی این پاسخ را ارائه می‌کند.

چمران تاکید کرد: جلسه مشترکی با حضور نمایندگان شورای شهر تهران، شهرداری، شورای عالی استان‌ها و وزارت کشور تشکیل شد و کلیات این لایحه را مورد بررسی قرار دادیم که نظرات و نتایج این جلسات را به دولت ارائه می‌کنیم و قطعا راهکاری جز مشورت وجود ندارد.