تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


طرح الزام شهرداری تهران به اعلان الکترونیکی معاملات اقتصادی
تاريخ خبر: سه شنبه، 1 خرداد 1397 ساعت: 14:15

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،با رای اعضای شورای شهر تهران طرح الزام شهرداری تهران به اعلان الکترونیکی معاملات اقتصادی مصوب شد.

بر اساس این طرح که در شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید، شهرداری تهران و واحدهای تابعه مکلف اند کلیه معاملات خود را با روش‌های مختلف  از جمله خرید، مناقصه و مزایده در سامانه جامع معاملات شهرداری تهران بارگذاری کنند.
 
این سامانه حداکثر ظرف مدت شش ماه توسط شهرداری تهران پیاده سازی می شود.
 
علاوه بر این، شهرداری تهران در این طرح مکلف است حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصویب این طرح دستور العمل رسیدگی به شکایت در فرایند بارگذاری مزایده‌ها و مناقصه‌ها را تدوین و جهت تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند .
 
گفتنی است برنامه زمان بندی اجرای این مصوبه مشتمل بر اجرای آزمایشی ، اصلاح فرایند های مرتبط، اتصال با سامانه‌های مرتبط و فراگیرسازی سامانه در کل شهرداری تهران، شرکت‌ها و سازمان ها حداکثر ظرف مدت یک ماه از ابلاغ این مصوبه توسط شهرداری تهران تدوین می شود و به اطلاع شورا می رسد.
 
سقف اجرای کامل این مصوبه 9 ماه خواهد بود. نکته دیگر این است که ذیحسابان شهرداری و دستگاه‌های تابعه موظف به کنترل مفاد این مصوبه هستند، به طوری که تامین اعتبار و تخصیص بودجه قراردادهای مربوطه از ابتدای سال 1398 منوط به رعایت مفاد این مصوبه خواهد بود.
 
در نهایت این طرح با 18 رای موافق به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.