تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


لزوم پیاده محور شدن شهر تهران
تاريخ خبر: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1397 ساعت: 17:01
به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم پیاده محور شدن تهران گفت: اقای حناچی به جا و درست به این نکته اشاره کردید که شهر باید از وضعیت خودرو محوری و سواره محوری به پیاده محوری ومحلی برای ماندن و نه یک محل صرفا برای عبور تبدیل شود. 


الهام فخاری در شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران بعد از بیان برنامه حناچی به عنوان آخرین کاندیدای شهرداری تهران گفت: از اینکه به میراث شهر، خاطره مردم با شهر و جنبه زیباشناسی مدیریت شهری پرداختید، سپاسگزاری می‌کنم.
 

رییس کمیته نظارت بر مصوبه شهر دوستدار کودک گفت: فقط شما در برنامه‌ای که ارائه کردید، به شهر دوستدار کودک و عملی نشدن این مصوبه اشاره کردید. از آنجا که شخصا پیگیر تشکیل کمیته اجرایی این مصوبه  و وضعیت سند در شهرداری بودم، می‌دانم انتظار این بوده که در این مدت نشانه‌هایی از  عملی شدن این مصوبه دیده شود. سوالم این است چرا حتی در این مدتی که شما در شهرداری تهران مسئولیت داشتید هم هیچ اقدام و نشانه‌ای در خصوص تحقق شهر دوستدار کودک صورت نگرفته است؟


فخاری در ادامه با اشاره به جدول مهم‌ترین چالش‌های تهران از دیدگاه شهروندان در برنامه‌های حناچی ادامه داد: نگاه شما در تدوین برنامه علمی بوده و با این که مسائل تهران عموما هوا و ترافیک بیان می‌شود، در برنامه شما مسائل اقتصادی و به ویژه نابرابری در شهر تهران به عنوان مهم‌ترین چالش‌های شهروندان مطرح شده است. در شرایطی که نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی جامعه تهران تحت فشار  است، چگونه می‌خواهید مشارکت مردم را جذب کنید؟ 


این عضو شورا در سوال دیگری مطرح کرد: این سوال را از کاندیداهای دیگر هم پرسیدم. چگونه تعارض منافع را در شهر مدیریت خواهید کرد؟ 


فخاری در ادامه با اشاره به لزوم پیاده محور شدن تهران، مطرح کرد: شما به جا و درست به این نکته اشاره کردید که شهر باید از وضعیت خودرو محوری و سواره محوری به پیاده محوری ومحلی برای ماندن و نه یک محل صرفا برای عبور تبدیل شود. منتها در بودجه ۹۷ معاونت فنی و عمرانی مبلغ چشم‌گیری برای این تغییرها پیش‌بینی نشده است. در صورت امکان در این خصوص توضیح بیشتری دهید.


این عضو شورای شهر در انتها سوالی درباره چگونگی سنجش و نظارت بر برنامه ارائه شده، مطرح کرد و گفت: چه الگوی سنجش و پایشی برای نظارت بر مدیریت شهری در نظر دارید؟  برنامه خوبی که ارائه شده را چگونه می‌توان رصد کرد  تا علت‌های اجرا شدن یا نشدن بخش‌های مختلف  آن را بررسی کرد؟