تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


دادستان باید از مردم عذر خواهی کند
تاريخ خبر: سه شنبه، 21 فروردين 1397 ساعت: 15:02
به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز:خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دادستان باید از مردم عذر خواهی کند، گفت: دادستان علنی و آمرانه اعلام کرد که شهردار و شورا چنان و چنین کنند.
 
حسن رسولی در پنجاه و پنجمین جلسه شورا با تاکید بر اینکه اظهارات دادستان با اصول 101 و 102 و 103 قانون که مربوط به شرح وظایف قانون و اختیارات شورا و با شان دستگاه قضایی هم مغایرت دارد، گفت: دادستان علنی و آمرانه اعلام کرد که شهردار و شورا چنان و چنین کنند.
 
وی افزود: دادستان را به خوبی می‌شناسم و امیدوارم این سخنان از زبان ایشان گفته نشده باشد یا تجدید نظر کنند. چراکه دستگاه قضایی 16 میلیون پرونده حل نشده دارد و بهتر است به پرونده های باقی مانده خود بپردازد. 
 
رسولی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری در حدی دانش و تجربه دارد که نیاز به کمک و دخالت دیگران نداشته باشد، گفت: در مورد استعفا شخصا به آقای نجفی مراجعه کردم تا ببینم تکلیف چیست.
 
خزانه دار شورای شهر افزود: تذکر آقای حق شناس به هیات رییسه در زمینه اظهارات دادستان وارد بود، چراکه یک بحث جایگاه شهردار و یک بحث اداره شهر است. 
 
وی ادامه داد: با صحبت رو در رو با ایشان یقین حاصل شد، اراده محکم ایشان به کناره گیری است. هم به دلیل فشارها و هم به دلیل عوارض فشارها دیگر قادر به فعالیت در شهرداری نیست‌. 
 
رسولی با بیان اینکه وقتی برای مردم محرز است علی رغم حمایت اعضا ایشان اعلام کردند، مریض هستند و یکی از شروط شهرداری سلامت کامل است، گفت: این در حالی است که در ابتدای کار دکتر نجفی، شورای توانمند سرپرست را ظرف یک ربع انتخاب و حکم آن را نیز دریافت کرد. 
 
رسولی با تاکید بر اینکه دادستان باید از مردم عذر خواهی کند، گفت: از لحظه ای که استعفای آقای نجفی مطرح شد، سازمان شهرداری بلاتکلیف است و باید هر چه سریعتر سرپرست موقت تعیین شود. 
 
وی با بیان اینکه سه ماه وقت برای تعیین شهردار وجود دارد، گفت: برای تعیین سرپرست کمبود نیروی مجرب هم نداریم و با عقل و دانش می‌توانیم سرپرست را تعیین کنیم و نباید به فرمایش دیگران تصمیمی اتخاذ کنیم.