تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


پیگیری شهردار تهران علی رغم استعفا امور تهران
تاريخ خبر: يکشنبه، 19 فروردين 1397 ساعت: 11:09

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز: پنجاه و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران به منظور بررسی استعفای محمدعلی نجفی شهردار تهران با حضور شهردار و معاونان شهرداری آغاز شد.

 
محسن هاشمی رفسنجانی، رییس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای این جلسه گفت: خوشبختانه شهردار تهران علی رغم استعفای خود امور تهران را با جدیت پیگیری کرد و اولین بخشنامه خود که در زمینه فرمایش رهبری مبنی بر نامگذاری سال ۹۷ بود را صادر کرد. 
 
 
وی افزود: برای مردم علی الخصوص اقتصاددانان روشن است که تولیدملی یکی از شاخصه های مهم کشور است و نشان دهنده پارامترهای توسعه هر کشور رشد و رونق اقتصادی آن است. 
 
هاشمی رفسنجانی ادامه داد: امروزه در جهان در کنار تولید بحث خدمات هم مطرح است. یکی از وظایف شهرداری ارائه خدمات به  شهروندان است که امیدوارم در ارائه خدمات با کیفیت به شهروندان موفق باشیم.
 
 
وی با بیان اینکه بحث جلسه رسمی شورای شهر تهران، بررسی استعفای یک ماه پیش شهردار است، گفت: پس از استعفای شهردار تحلیل های متفاوت و زیادی مطرح شد. ضمن اینکه همه این تحلیل ها در جای خود محترم است.
 
 
رئیس شورای شهر تهران بابیان اینکه دو نکته در مورد تصورات نادرست وجود دارد، افزود: در تحلیل های ارائه شده گفته شد که شورای شهر تهران از آقای نجفی حمایت نکرده است. در حالی که به هیچ وجه چنین نبوده، شورای شهر تهران از ابتدا که به آقای نجفی رای داد و تا زمانی که ایشان استعفا داد از آقای نجفی حمایت کرده و می کند. 
 
 
هاشمی رفسنجانی نکته دوم بحث را بن بست در مدیریت شهری خواند و گفت: این مساله در دیگر تحلیل ها عنوان شده که با توجه به رای مردم چنین اتفاقی نخواهد افتاد. همان طور که امام فرمودند مجلس در اداره کشور در راس امور است؛ در اداره شهر نیز شورا که با رای مردم انتخاب می شود، در راس امور است. 
 
 
وی افزود: بنابر این بن بستی در اداره شهر وجود ندارد و باید در اداره امور به رای مردم توجه کرده و هم راستا با رای مردم پیش برویم.