تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


دکتر نجفی از مدیران باتجربه نظام است
تاريخ خبر: چهارشنبه، 8 فروردين 1397 ساعت: 12:46

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز:رییس شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با سالنامه روزنامه ایران، نقطه نظراتش را درباره پایتخت و مدیریت شهری تهران بیان کرده است.

 
بخش هایی از این گفت و گوی تفصیلی را که در آن رسانه با عنوان «با پولی کردن شهر مخالفم» درج شده، به شرح زیر بازخوانی کرده است.
 
* آلودگی هوا و ترافیک، مهم ترین معضل شهروندان تهرانی است که سلامتی و سرمایه مادی و معنوی آنان را تهدید می کند و مهم ترین راهکار آن، توسعه حمل و نقل عمومی انبوه بر یعنی مترو است.
 
* طی سال های اخیر، ظرفیت متروی تهران در حد 2 میلیون سفر در روز باقی مانده که در صورت تأمین منابع مالی، قابل افزایش به 5 میلیون سفر در 4 سال آینده است.
 
* شهرداری تهران در حوزه های غیر مرتبط فرهنگی و اجتماعی فعالیت می کرده اما باید از موازی کاری با سایر دستگاه های مسئول در این حوزه ها اجتناب نماید.
 
* آقای دکتر نجفی از مدیران با هوش و با تجربه نظام محسوب می شوند که در حوزه برنامه ریزی تسلط خوبی دارند.
 
* بنده با آقای دکتر نجفی اشتراکات زیاد و مشابهت های راهبردی قابل توجهی در حوزه شناخت مسائل شهر و راهکارهای حل این مسائل دارم.
 
* شورای شهر از آقای دکتر نجفی برای موفقیت در برنامه های ارائه شده حمایت کرده و می کند و هم اکنون هماهنگی خوبی بین شهرداری و شورا وجود دارد.
 
* سیاست های جدید مدیریت شهری در افزایش شفافیت و کاهش روندهایی مانند شهرفروشی قابل توجه است. 
 
* من با پولی کردن شهر و گران کردن زندگی در تهران مخالفم.
 
* سیاه نمایی به اندازه سفیدنمایی با واقع گرایی فاصله دارد. در عملکرد 12 ساله مدیریت شهری گذشته، نقاط مثبت و منفی متعددی وجود دارد. 
 
* در حوزه عمرانی فعالیت های قابل توجهی انجام شد اما سیاست خودرومحوری و اولویت احداث بزرگراه به ساخت مترو، مورد نقد قرار دارد.
 
* تنها یک چهارم از 800 مدیر شهرداری تهران در دوره جدید تغییر کرده اند و بسیاری از مدیران قبل، همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند و معیارهای سیاسی در تغییر مدیران شهری تأثیر کمتری نسبت به گذشته داشته است.
 
* حوزه حمل و نقل عمومی و مترو آن گونه که باید مورد توجه مدیریت شهری قرار نگرفته و از نظر تخصیص اعتبار مظلوم واقع شده است.
 
* با آقای دکتر نجفی رودربایستی ندارم اما این به معنای دخالت در مدیریت ایشان نیست.
 
* طرح جدید ترافیک، مخالفان و منتقدان جدی در شورای شهر داشته و دارد و با توجه به جدید بودن این طرح، قطعاً هنگام اجرا با مسائلی مواجه خواهد شد که نیاز به تدقیق و تکمیل دارد.
 
* مدیریت شهری تهران باید مانند سایر کلان شهرهای توسعه یافته بر اساس خدمت محوری، هزینه ها را محاسبه کند و به عبارتی، «هر که بامش بیش؛ برفش بیشتر».
 
* در مورد معضل نیروهای مازاد شهرداری تهران، نباید با دامن زدن به فضای نا امنی شغلی، سرمایه انسانی مدیریت شهری را دچار چالش و آسیب کرد.