تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


زندگی بی کیفیت را در همه مناطق تهران عادلانه توزیع کردند
تاريخ خبر: دوشنبه، 6 فروردين 1397 ساعت: 11:00
به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز:یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد شدید از تخریب باغات شمیران گفت: شمیران شامل انبوه باغات زیبایی بود که اکنون تنها تعداد معدودی از آنها باقی مانده است. 
 
الهام فخاری افزود: ساخت و سازهای بی رویه و افزایش ترافیک، موجب پایین آمدن کیفیت زندگی در تهران شده و این موضوع فقط مختص شمال شهر نیست و باید گفت زندگی بی کیفیت در همه مناطق تهران عادلانه توزیع شده است.
 
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با طرح این پرسش که طبق کدام اصول شهرسازی، باغات تهران تخریب شدند و جای آنها این همه مجتمع و برج تجاری ساخته شدند؟ گفت: آیا در طرح تفصیلی تهران قرار بود این اتفاق بیفتد یا در الگوی چشم انداز تهران چنین موضوعی دیده شده بود؟
 
فخاری با بیان اینکه شمیران مانند یک نقاشی زیباست که به شدت آسیب دیده و نیاز به ترمیم و رسیدگی دارد، اظهار کرد: شخصیت هایی در این منطقه سکونت داشته و دارند که در سپهر فرهنگی شهر درخشیده اند و با نگاه دوباره به شمیران باید مانع از گسترش تخریب در این نقطه از شهر شویم و آن را حفظ کنیم.
 
این عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأکید بر اینکه شمیران هویت دارد و گرچه باغات این منطقه نابود شده اند و دیگر احیاء نمی شوند اما فرهنگ شمیران قابل احیاء است، خاطرنشان کرد: امیدوارم برای نسل جوان حفظ فضای سبز و باغات شهر مهم باشد.