تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


تخفیف 90 درصدی طرح ترافیک برای خبرنگاران تصویب شد
تاريخ خبر: يکشنبه، 6 اسفند 1396 ساعت: 12:39

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز: در چهل و هشتمین جلسه رسمی شورای شهر تهران، ری و تجریش ایرادات فرمانداری تهران به طرح ترافیک جدید مورد بررسی قرار گرفت و در جریان این جلسه اعضای شورای شهر تخفیف 90 درصدی مجوز طرح ترافیک را برای خبرنگاران تصویب کردند.

 
در جریان این جلسه، محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران پیشنهادهایی را مبنی بر رایگان کردن طرح ترافیک برای جانبازان، کاهش قیمت طرح ترافیک خبرنگاران و ارائه تسهیلات ویژه برای بیماران خاص مطرح کرد.
 
 
 
 هم چنین در ادامه بحث اعضا؛ کلیات پیشنهادات کمیسیون حمل و نقل و عمران به رای گذاشته شد و با 14 رأی مثبت و 5 رأی مخالف به تصویب رسید.
 
 
 
در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی اصلاحات لایحه طرح ترافیک 97، رایگان شدن مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک را برای جانبازان بالای 25 درصد به تصویب رساندند.
 
 
 
همچنین رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به اعتراض فرمانداری نسبت به طرح ترافیک جدید گفت: پيشنهادات خود را اعلام مي‌كنيم اما اين پيشنهاد است و عوارض وانت بارها و آژانس ها به حداقل قيمت كاهش می‌يابد.
 
 
 
وی افزود: عوارض برای جانبازان در قالب سهميه‌ای كه بنياد شهيد اعلام خواهد كرد، رايگان مي‌شود.
 
 
 
به گفته رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران، در بررسی های انجام شده مصوبات طرح در پنج بخش اصلاح شده است و در مورد خبرنگاران نيز اصلاح صورت گرفته که با 90 درصد تحفيف محاسبه می‌شود.
 
 
 
در ادامه جلسه کلیات اصلاحات طرح ترافیک جدید تهران که با اعتراض فرمانداری تهران به شورای شهر بازگردانده شده بود، رای اورد.
 
 
 
بنابراین اخذ عوارض جهت ورود به محدوده زوج و فرد تا زمان ارائه لایحه جدید و تصویب آن منتفی شد.
 
 
 
 
فراهانی: افزاییش کرایه ها معقول باشد
 
مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران در چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با افزایش قیمت کرایه جا به جایی بار، مسافرین و آژانس ها مخالفت کرد و گفت: در سال 96 جابه جایی بار، مسافران آژانس ها و سرویس مدارس روزانه 865 تومان بوده و می خواهند این مقدار را نزدیک 30 هزار تومان افزایش بدهند.
 
 
 
وی افزود: این به معنای افزایش 30 درصدی کرایه ها است و این امر قطعاً سهم خود را در حمل و نقل مسافر، حمل و نقل بار و جا به جایی فرزندان مردم در سرویس مدارس در سال جدید نشان می دهد.
 
 
 
فراهانی با تاکید بر اینکه من مخالف این افزایش هستم، گفت: باید افزایش کرایه معقول باشد. بر این اساس از پیشنهاد کمیسیون حمل و نقل و عمران که تغییر یک دهمی است، تشکر می کنم و موافق آن هستم.
 
 
 
 
 
میرلوحی: طرح جدید ترافیک با هدف رفع تبعیض و کاهش آلودگی تصویب شد
 
محمود میرلوحی نیز در جریان بررسی نامه فرمانداری تهران درخصوص اعتراض هیئت تطبیق به مصوبه تعیین نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده‌های مرکزی شهر تهران گفت: طرح ترافیکی که در حال حاضر اجرا می‌شود از سال 85 و بدون تغییر بوده است.
 
 
 
وی افزود: ما ادعا نمی کنیم که مصوبه اخیر شورای شهر تهران در خصوص طرح ترافیک جدید کامل و بدون نقص بوده اما تلاش شده است که با اجرای این طرح تبعیض رفع و آلودگی نیز کاهش یابد.
 
 
 
این عضو شورای شهر تهران یادآور شد: من نیز به طور کلی با تغییراتی که در مصوبه شورا صورت گیرد، موافق نیستم و باید اصرارمان بر اجرای مصوبه باشد و تغییری در مصوبه ندهیم.