تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


تلاش شهرداری تهران باعث شد تا هیچ بزرگراه و معبر اصلی بسته نشود
تاريخ خبر: چهارشنبه، 11 بهمن 1396 ساعت: 14:23

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز: رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران با اعلام اینکه  در شب های برفی تا پاسی از شب به صورت سر زده از ستادهای برف روبی و فعالیت مناطق مختلف در این زمینه بازدید داشته است، گفتمشاهدات میدانی و گزارش های دریافتی از مناطق مختلف، گویای این بود که نیروهای شهرداری تهران از شهرداران مناطق تا کارگران خدمات شهری، فداکارانه تمام تلاش خود را به شکل شبانه روزی در جهت رفع مشکلات مردم انجام داده اند.


مجید فراهانی  با تاکید بر اینکه علاوه بر ستادهای برف روبی از مرکز مدیریت بحران، ماشین آلات مربوطه، ستاد اسکان کارگری، مراکز تجهیزات مکانیزه، مراکز کنترل ترافیک و فعالیت کارگران خدمات شهری در سطح مناطق از نزدیک دیدن کرده است، افزود: تلاش شهرداری تهران باعث شد تا هیچ معبر اصلی و بزرگراهی به رغم بارش برف سنگین و کولاک بسته نشود.


وی با بیان اینکه اتفاق بزرگراه تهران- قم و بسته شدن این معبر شریانی در هیچ یکی از بزرگراه ها و معابر اصلی تهران اتفاق نیفتاد، اظهار کرد: فداکاری، تلاش و از خود گذشتگی پرسنل شهرداری تهران در جریان بارش برف سنگینی که در 10 سال گذشته بی سابقه بوده است، وافر بود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه مشکل اصلی که شهرداری تهران از آن رنج می برد کمبود امکانات و ماشین آلات در سطح مناطق است، تصریح کرد: تجهیزات و ماشین آلات موجود کافی نیست و نیاز به نوسازی دارد. در گذشته برف صرفا مناطق شمالی تهران را سفیدپوش می کرد اما این بار همه مناطق جنوبی، شمالی، مرکزی، شرقی و غربی را درگیر کرد.


وی با بیان اینکه صدها کیلومتر بزرگراه و معابر اصلی و فرعی و هزاران اصله درخت در پایتخت وجود دارد، اظهار کرد: شهرداری تهران باتوجه به امکانات و نیروهای انسانی موجود، نمی تواند به همه معابر فرعی و کوچه ها رسیدگی کند و البته با برنامه ریزی دقیق می توان از ظرفیت های شهروندان در جهت رفع مشکلات شهر در حد معابر فرعی و کوچه ها در مواقع بحرانی استفاده کنیم.


فراهانی در پایان با تاکید بر اینکه باید مدیران خدمات شهری و مناطق با تشکیل جلسه مشترکی، تجربیات خود را در این باره با یکدیگر به اشتراک بگذارند، خاطر نشان کرد: آموخته های بارش