تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


تجدیدنظر در محدوده طرح ترافیک
تاريخ خبر: يکشنبه، 3 دی 1396 ساعت: 09:26

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛رئیس کمیته ایمنی و حمل‌ و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران موافقت خود با طرح جایگزین آرم طرح ترافیک را اعلام کرد و گفت: با حذف طرح ترافیک هر کس بخواهد می‌تواند با پرداخت عوارض وارد برخی محدوده‌ها شود و این کار به کاهش ترافیک و آلودگی کمک خواهد کرد.

 

شهربانو امانی با اشاره به طرح شهرداری تهران مبنی بر  احتمال جمع آوری آرم طرح ترافیک از سال آینده، گفت: اساسا اجرای طرح ترافیک برای کنترل وضعیت ترافیکی به عنوان یک راهکار اجرا شد که مورد ارزیابی قرار نگرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر آن طرح زوج و فرد نیز به آن اضافه شد اما با توجه به اینکه اکنون اهم درخواست و مطالبه مردم تهران از مسئولان حل مشکل ترافیکی و آلودگی هوای پایتخت است، باید در اجرای این طرحی که چندسال در تهران اجرا شد و نتیجه هم نداشت، تجدید نظر صورت می گرفت.

رئیس کمیته ایمنی و حمل‌ و رئیس کمیته ایمنی و حمل‌ونقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این مسئله در دنیا حل شده و کشورهای دیگر با سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل عمومی تردد شهروندان را آسان کرده‌اند، افزود: دولت باید هزینه سرمایه‌گذاری پایتخت ایران برای تبدیل شدن به نماد کشور را بپردازد که اگر این مورد تامین شود، طرح ترافیک هم می‌تواند حذف شود.

به گفته امانی، این طرح می‌تواند به صورت شفاف بگوید خودروهایی که معاینه فنی ندارند، نمی‌توانند وارد طرح شوند و آن‌هایی که معاینه دارند باید به جای خرید طرح ترافیک، عوارض دهند.

وی با اشاره به اینکه بسته‌ای برای حذف طرح ترافیک تهیه شده است، گفت: بر این اساس گزینه‌های متعددی پیش روی مردم قرار می‌گیرد تا آن‌ها حق انتخاب داشته باشند که با چه وسیله‌ای، چگونه و در چه زمانی تردد کنند.

رئیس کمیته ایمنی و حمل‌ و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران، موافقت خود با طرح جایگزین آرم طرح ترافیک را اعلام کرد و گفت: با حذف طرح ترافیک هر کس بخواهد می‌تواند با پرداخت عوارض وارد برخی محدوده‌ها شود و این کار به کاهش ترافیک و آلودگی کمک خواهد کرد.

امانی ادامه داد: اگر هزینه‌ای که صرف ساخت پل صدر شد، صرف نوسازی اتوبوسرانی و گسترش مترو می‌شد، استفاده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی آسان‌تر بود.

وی با بیان اینکه در صورت حذف طرح ترافیک باید ارزانی و در دسترس بودن آسان وسایل حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: براساس این طرح دیگر فروش طرح روزانه و سالیانه طرح ترافیک معنایی ندارد و باید دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی با سهولت بیشتری صورت گیرد.