تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


«بنیاد»ها از محیط زیست حراست نمی کنند
تاريخ خبر: سه شنبه، 28 آذر 1396 ساعت: 10:38

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛زهرا صدراعظم نوری در جلسه امروز شورای شهر ضمن انتقاد از قطع درختان در تهران از بنیادها خواست به حفظ محیط زیست توجه داشته باشند.

 

زهرا صدر اعظم نوری در سی و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران، در تذکر پیش از دستور خود گفت: امروز نمایشگر شورای شهر تهران شاخص‌های کیفیت هوا را 152 اعلام کرده است و هنگامی که شاخص از 100 بالاتر می‌رود یعنی هوا ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه است و هنگامی که به 152 می‌رسد، یعنی هوا برای تمامی گروه‌های جامعه ناسالم است.

وی در ادامه تصریح کرد: با این وضعیت در شهر تهران وضع فضاهای سبز و باغات پایتخت چگونه است و مالکان باغات چقدر می‌توانند در حفظ محیط سبز خود تأثیرگذار باشند.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با تاکید بر اینکه درختان متعلق به باغات درحال از بین رفتن است، خاطرنشان کرد: درختان ملکی به وسعت 11 هزار و 400 متر واقع در منطقه سعادت‌آباد که مالک آن نیز بنیاد شهید است، درحال خشک شدن است و تعداد این درختان در گذشته 726 اصله درخت اعلام شده بود‌.

صدراعظم نوری با بیان اینکه در سال 93، 30 اصله درخت کسر و 199 اصله درخت قطع شده بود، گفت: طبق قانون مالک جریمه و موظف به کاشت بیش از پنج هزار اصله درخت شد.

 وی با اشاره به اینکه مالک اجازه ورود به این ملک را نمی‌داد، گفت: نهایتاً در سال 96 با دستور قضایی و با حضور پلیس اجازه ورود به ملک داده شد تا مشخص شود چه مقدار از درختان این باغ کسر شده است که طی بازدید، مشخص شد متأسفانه مالک 289 اصله درخت با محیط‌بُن 235 سانتی‌متری را خشک یا قطع کرده بود.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: مالک این ملک باید پاسخگو باشد و این بنیادها متعلق به همه مردم شهر هستند، چرا پاسخگو نیستند و چرا از محیط زیست و میراث ملی حراست نمی‌کنند.

صدراعظم نوری افزود: مخاطب تذکر من مدیریت شهری است که در 15 سال گذشته می‌گفت اگر آلودگی هوا را به او بسپارند، معضل را حل خواهد کرد! آیا با از بین بردن هکتار هکتار باغات تهران و تبدیل کردن آن به مجتمع های تجاری می‌خواستند معضل آلودگی هوا را حل کنند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران، در پایان خواستار شد: شهرداری منطقه یک و دو نظارت کامل را بر این وضعیت و باغ مذکور داشته باشند تا شاهد قطع درختان بیشتری نباشیم.