تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


کاهش طبقات سازه‌های پیرامون میدان بهارستان
تاريخ خبر: سه شنبه، 7 آذر 1396 ساعت: 10:42

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛الهام فخاری در بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود گفت: در سال های اخیر شاهد شکل‌ گرفتن و تثبیت غلط در مواجهه با محوطه‌های تاریخی بوده‌ایم که نمونه‌های آن را می‌توان در ساخت و سازهای غیراصولی توسط ارگان‌های مختلف پیرامون مجلس شورای ملی، مسجد سپهسالار و نیز عمارت عشرت‌آباد مشاهده کرد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در این زمینه تلاش لازم از سوی نهادهای مسئول از جمله شهرداری برای پیشگیری از چنین خطاهای بزرگ صورت نگرفته و کار به شکل روال نادرست ادامه دارد.

به گفته این عضو شورای شهر تهران، در این میان ساختمان بلند سازه در منظر میدان مشق و سردر باغ ملی و در ضلع غربی ساختمان پیشین روزنامه اطلاعات توسط شهرداری تهران که خود باید رکن حفاظت کننده حریم و منظر ساختمان‌ها و محوطه‌های تاریخی باشد، جای درنگ و تاسف دارد.

فخاری در ادامه عنوان کرد: از شهرداری درخواست می‌شود با کاستن از تعداد طبقات ساختمان مذکور نخستین گام در تغییر روندهای نادرست را بردارد.

این عضو شورای شهر تهران افزود: باید در مورد سازه‌های پیرامون میدان بهارستان و خیابان جمهوری اسلامی کاهش طبقات و تخریب طبقه‌های فوقانی از الگوی معماری ایرانی اسلامی در نمای این ساختمان‌ها متناسب با ارزش‌های بافت تاریخی تهران صورت پذیرد.