تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


ضرورت اقدام برای پدافند غیرعامل کردن همه ایستگاه‌های مترو
تاريخ خبر: يکشنبه، 7 آبان 1396 ساعت: 13:19

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛رئیس شورای اسلامی شهر تهران به موضوع عضویت سپنتا نیکنام منتخب شورای شهر یزد اشاره کرد و گفت: مساله این فرد به یک سوال برای افکار عمومی تبدیل شده است و از آن جایی که دولت و مجلس برگزارکنندگان این انتخابات بودند، باید مدافع حقوق مردم باشند و شورای شهر نمی‌تواند به این موضوع ورود کند.

 

محسن هاشمی‌رفسنجانی صبح امروز در ابتدای هفدهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به حادثه انفجار در پالایشگاه نفت شهید تندگویان و تسلیت به بازماندگان و خانواده های کشته شدگان، گفت: این حادثه به دلیل رعایت نشدن مسائل ایمنی رخ داده است.

وی همچنین به موضوع عضویت سپنتا نیکنام منتخب شورای شهر یزد نیز اشاره کرد و بیان داشت: مساله این فرد به یک سوال برای افکار عمومی تبدیل شده است و از آن جایی که دولت و مجلس برگزارکنندگان این انتخابات بودند، باید مدافع حقوق مردم باشند و شورای شهر نیز نمی‌تواند به این موضوع ورود کند.

رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه در ملاقات با لاریجانی موضوع سپنتا نیکنام این مساله مطرح شد، خاطرنشان کرد: رییس مجلس قول دادند که با اختیارات و شخصیت حقیقی که دارد، این مساله را حل کند و امیدواریم در این شرایط حساس بین‌المللی این موضوع مرتفع شود.

هاشمی‌رفسنجانی در ادامه در خصوص روز پدافند غیرعامل نیز گفت: شهرداری و دولت باید نسبت به پدافند غیرعامل کردن همه ایستگاه‌های مترو اقدام کنند.

وی افزود: در تهران باید حدود 430 کیلومتر خط ریلی وجود داشته باشد که این متراژ حدود 250 را رقم می‌زند.

به گفته رئیس شورای شهر تهران، می‌توان در هر چهار کیلومتر یک ایستگاه مترو ساخت و پدافند کردن تمامی ایستگاه های مترو هزینه های ساخت ایستگاه را نیز افزایش می‌دهد.