تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


ارائه لیستی از قیمت های تمام شده مواد غذایی تولید شده در رستوران ها به شورا
تاريخ خبر: سه شنبه، 28 شهريور 1396 ساعت: 09:57

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه در رابطه با فعالیت برخی رستوران های متخلف گزارشاتی به شورای شهر رسیده است، گفت: در صورت بررسی و تایید موارد تخلف، گزارشات رسیده را برای برخورد جدی با این رستوران ها به سازمان تعزیرات ارجاع خواهیم داد.

 

ناهید خداکرمی با اشاره به اینکه برخی رستوران های پایتخت اقدام به عرضه مواد غذایی با قیمت های بسیار پایین و سطح کیفی بسیار نامطلوبی می کنند، گفت: ما گزارشاتی را از طریق رسانه‌ها دریافت کرده ایم مبنی بر اینکه چنین رستوران هایی در پایتخت وجود دارد که غذاهای خود را با قیمت های بسیار پایینی عرضه می کند که این میزان قیمت حتی هزینه ظرفی که این غذا درون آن قرار می گیرد هم نیست.

وی افزود: اداره اماکن، وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و صنف رستوران ها، متولی رسیدگی و نظارت بر این موضوع هستند که قیمت های تمام شده ای را برای مواد غذایی در نظر گرفته و بر روی کیفیت مواد غذایی بکار رفته نظارت داشته باشند، ما نیز از صنف رستوران ها درخواست کرده ایم لیستی از قیمت های تمام شده مواد غذایی تولید شده در رستوران ها را به شورا ارایه دهند تا شورا بررسی کند دلیل اختلاف قیمت هایی که در برخی از رستوران ها وجود دارد چیست؟

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران، ری و تجریش در ادامه تصریح کرد: در حوزه نظارتی بر روی این موضوع نیز سازمان غذا و دارو باید بر روی کیفیت غذاهای تولید شده نظارت کند که آیا واقعا این رستوران ها از گوشت ها و مواد غذایی با کیفیت استفاده می کنند یا خیر و آیا مواد غذایی آنها سالم است یا این قیمت های نازلی که این غذاها دارند به دلایل دیگر است؟ که البته رسانه ها از طریق کنکاش و شفاف سازی رسانه ای کمک بسیاری در روشن شدن این موضوع به ما می کنند.

وی ضمن بیان اینکه سازمان تعزیرات برای مقابله با این رستوران ها به خوبی عمل می کند، اظهار کرد: قطعا سازمان تعزیرات برای مقابله با موارد تخلفی که در رابطه با این موضوع از سوی سازمان غذا و دارو، شهرداری، شورای شهر، وزارت بهداشت، صنف رستوران ها و.. دریافت می کند، قاطعانه و به خوبی عمل خواهد کرد؛ شورای شهر نیز گزارشاتی که در رابطه با این رستوران ها دریافت کرده را بررسی و در صورت تایید تخلف آنها به سازمان تعزیرات ارجاع خواهد داد تا آنها نیز برای جلوگیری از فعالیت این رستوران ها وارد عمل شوند.