تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


معرفی نماینده از سوی رییس جمهور برای تعیین تکلیف مسائل بین دولت و شهرداری تهران؛ به زودی
تاريخ خبر: چهارشنبه، 22 شهريور 1396 ساعت: 11:44

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از تشکیل مجمعی با حضور نمایندگان شورا، مجلس، استانداری، فرمانداری و کمیسیون خاص کلانشهرها در آستانه فصل بودجه ریزی دولت خبرداد و گفت: پس از حدود 15سال شهردار تهران از سوی رئیس جمهور به حضور در جلسات هیات وزیران دعوت شده است. این دعوت نشان دهنده آغاز فصل جدیدی از روابط هم افزا میان دولت و شهردار همسو با دولت است.

 

سید حسن رسولی با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری جدید که متشکل از شورای شهر و شهرداری است بنا داریم نسبت به روند جاری و ساری بین طرفین پس از چهارده سال که تحت تاثیر تحولات سیاسی و انتخاباتی بوده است رسیدگی کنیم، تصریح کرد: در نظر داریم با تغییر ادبیات گفتمان مان به گفت وگوهای سیاسی ای که بعضا رقابتی، غیر مسالمت آمیز و بعضا با کشیده شدن به سطح رسانه ها شرایط نامناسبی ایجاد می کردند، پایان دهیم.

وی با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف حساب های مالی بین شهرداری و دولت به معنای عام که شامل سهم حوزه مدیریت شهری از مالیات بر ارزش افزوده و نیز بدهکاری هایی که وزارتخانه ها و سازمان های دولتی بابت انواع و اقسام عوارض به شهرداری دارند، از دیگر اهداف مهم شورای پنجم خواهد بود، خاطرنشان کرد: این نکته را باید یادآوری کنم تسهیلات ارزی که شهرداری تهران با تضمین بانک مرکزی دریافت کرده امروز از سوی بانک های عامل مطالبه می شود که پرداخت این قرض ها در دو سطح قابل رسیدگی و اقدام است. در سطح نخست که سطح مدیریتی است و در سطح دوم که با حسابرسی امکان پذیر است.

رسولی با یادآوری اینکه دولت و شهرداری باید مباحث مالی شان را به دور از پیش داوری ها و گمانه زنی های غیرکارشناسی پیگیری کنند، بیان کرد: لازم است که رسیدگی به این مباحث مالی با اعتماد طرفین، گفت وگو و مبادله اطلاعات در یک شرایط کاملا عادی و به دور از تنش ها و جنجال های مرسوم که طی چهارده سال گذشته شاهد آن بودیم، فراهم شود. ضمن آنکه در سطح دوم نیز که سطح  حسابرسی است، به حساب های گوناگون فی مابین شهرداری و دولت رسیدگی های لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شاهد بودیم که رئیس جمهور به صورت رسمی پس از 15 سال از شهردار تهران دعوت کرد که همانند دوره اصلاحات به عنوان شهردار در جلسات هیات وزیران شرکت کند. این گام بسیار مهمی در جهت برقراری تعامل بیشتر و کارآمد بوده است. ضمن آنکه باید یادآوری کنم مردم با ریختن رای شان یک بار برای مجلس دهم و یک بار برای شورای پنجم شهر تهران به صندوق اصلاحات امروز مجمعی 51 نفره از منتخبان اصلاح طلب را راهی مجلس و شورا کرده اند. رئیس جمهور نیز قرار است نماینده اش را معرفی کند تا مسائل فی مابین دولت و شهرداری هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

این عضو شورای شهر تهران با ابراز امیدواری به اینکه همکاری صادقانه بین دولت و شهرداری سبب شود که مردم از دستاوردهای این روابط حسنه به صورت هم افزا بهره مند شوند، متذکر شد: در نظر داریم مسائل اصلی و چالش های بزرگ فراروی پایتخت در مجمعی متشکل از نمایندگان مردم در شورا و مجلس و استانداری و فرمانداری و کمیسیون خاص کلانشهرها در دولت مورد رسیدگی قرار بگیرد به ویژه امروز که در آستانه فصل بودجه ریزی دولت هستیم.

رسولی با تاکید بر اینکه دولت باید لایحه بودجه سال آینده را تا حداکثر 15 آبان ماه تقدیم مجلس کند، یادآوری کرد: در سال 96 بیش از 1500 میلیارد تومان از سهم درآمدهای شهرداری تهران کاسته شده که کاهش ردیف درآمدی حدود 47.5 درصد نسبت به سال 95 بوده است و باید تلاش شود تا با هزینه کرد صحیح و تامین منابع پایدار درآمدی این خلا پر شود.