تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


توقف برج‌باغ‌ها در دستور کار شورای شهر تهران قرار گرفت
تاريخ خبر: دوشنبه، 13 شهريور 1396 ساعت: 10:13

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در خصوص جدی‌ترین برنامه‌های مطرح شده در این کمیسیون توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: به دنبال مصوبه‌ای هستیم تا ساخت‌وساز در باغات تهران را متوقف کنیم.

 

زهرا نژادبهرام در خصوص برنامه‌های این کمیسیون گفت: برنامه حوزه معماری و شهرسازی در قالب طرح ها و لوایح خواهد بود که توسط این کمیسیون طراحی می‌شود.

وی افزود:طرح‌ها در دو کمیته شهرسازی و کمیته معماری مطرح می‌شود که ریاست کمیته معماری نیز بر عهده علی اعطاء گذاشته شده است.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران جدی‌ترین بحثی که در حوزه شهرسازی ومعماری مطرح است را تهیه مقدمات برنامه سوم دانست و اذعان داشت: طبیعتا باید رویکرد برنامه سوم با اجرایی شدن طرح تفضیلی جامع، کاملا در جهت این باشد که آسیب‌های وارد شده در اجرای عجولانه این طرح (که بدون در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعفی بود که می‌تواند منجر به بروز هزینه‌های سنگین به شهر شود)را مورد توجه قرار دهد.

نژاد بهرام مورد دیگری که در این کمیسیون در دستور کار قرار گرفته است را حفاظت از باغات عنوان کرد و گفت: حفاظت از باغات زیرمجموعه شهرسازی است و با توجه به مصوبه‌شورای شهر چهارم مبنی بر شناسنامه‌دار کردن باغات و فضای سبز موجود در تهران، حفاظت از باغات را به عنوان سرمایه منطقه ای و ملی به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید از ساخت و ساز در باغ‌های پایتخت جلوگیری شود، عنوان کرد: مورد دیگری که در این کمیسیون مطرح شده و درحال پیگیری است، توقف برج‌باغ‌ها است و به دنبال مصوبه‌ای هستیم که از هرگونه ساخت و ساز در باغ‌های پایتخت جلوگیری کنیم.

نژادبهرام در خصوص چهارمین برنامه جاری کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران اظهار کرد: برآن هستیم تا فضای حاکم بر شهر را متعادل‌تر از گذشته کنیم و دغدغه جدی ما تعداد هولوگرام‌ها و حجم هزینه ریالی آنها است تا مشخص شود چه میزان هزینه برای شهر دارد و چه تاثیری بر ساخت و ساز شهری می‌گذارد.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در پایان در خصوص نحوه نظارت بر معماری بیرونی ساختمان‌ها گفت: تاکید مسئولان شهری بر معماری ایرانی-اسلامی است و در این خصوص نیز در کمیسیون به بحث پرداخته و رویکردهای لازم را ارائه خواهیم کرد.