تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


تهیه نقشه راه جامع شهرسازی و معماری برای تهران
تاريخ خبر: شنبه، 11 شهريور 1396 ساعت: 12:52

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران یکی از اولویت های کمیسیون متبوع خود در شورای پنجم را برقراری ارتباط با تشکل ها و انجمن های حرفه ای حوزه شهرسازی و معماری پایتخت دانست و گفت: در نظر داریم با کسب نظر از این تشکل ها بتوانیم به یک پلن و نقشه راه جامعی در حوزه شهرسازی و معماری دست یابیم.

 

محمد سالاری پایش و ارزیابی طرح های جامع و تفصیلی و سایر طرح های موضوعی و موضعی پایتخت به عنوان سند فرادستی حوزه شهرسازی و معماری را از دیگر اولویت های کمیسیون شهرسازی عنوان کرد و افزود: اولویت دیگر کمیسیون شهرسازی شورای پنجم نیز بررسی های لازم برای اصلاح و ساماندهی حوزه کمیسیون های ماده 100 شهرداری تهران است.

وی هوشمندسازی کامل و نهایی سامانه شهرسازی و معماری را از دیگر اولویت های کمیسیون شهرسازی و معماری بیان کرد و در تشریح عملکرد این کمیسیون نو پا گفت: کمیسیون شهرسازی در ابتدای شورای چهارم برای نخستین بار شکل گرفت و توانست نسبت به سایر کمیسیون های شش گانه شورا عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

سالاری خاطر نشان کرد: در مراسم تحلیف شاهد بودیم که ریاست شورا کلیپی از عملکرد شورای چهارم ارائه داد. هر چند این کلیپ خیلی جامع نبود، اما 6 الی 7 مصوبه را به تصویر کشید که 3 مورد از کمیسیون معماری و شهرسازی بود. همین مهم نشان دهنده عملکرد قابل قبول کمیسیون شهرسازی است. از همین رو معتقدم با توجه به اینکه کمیسیون شهرسازی کمیسیونی نوپاست، اما عملکرد مثبتی داشته است.