تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


وضعيت محيط زيست پايتخت قرمز است
تاريخ خبر: شنبه، 1 آذر 1393 ساعت: 14:05

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رييس كميسيون محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران با تأكيد بر اين كه بي ‌توجهي به محدوديت منابع، موجب شده تا امروز بسياري از شهروندان تهراني با مشكل ترافيك و آلودگي هوا دست و پنجه نرم كنند، گفت:در شهرهاي پيشرفته دنيا از يك سري استانداردهای مشخص و نيز قوانين و مقررات پيروي مي‌كنند اما در كشور ما آن‌قدر با مصوبات و استانداردها بازي مي‌شود تا در عمل اثري از آن‌ها باقي نماند.

مهندس محمد حقّاني خواستار حمايت دولت از شهرداری‌ها شد و افزود: چنانچه شهرها در كل كشور مورد حمايت قرار گرفته و نسبت كسب درآمدهاي پايدار از طريق عوارض شهرسازي و نوسازي اقدام نمايند، دیگر نيازي به فروش تراكم نخواهند داشت و شاهد اجراي دقيق طرح‌هاي جامع و تفصيلي خواهم بود.

وي با اشاره به اين كه تراكم ساخت و ساز در نهايت به افزايش جمعيت منجر مي‌شود كه حاصل آن جز ایجاد محدوديت در پروژه‌هاي خدماتي و خدمت‌رساني بهتر و بيشتر نيست، اظهار كرد: ارتفاع 1800 متر، خط محدوده شمال تهران و مبناي حريم ساخت و سازهاست.

مهندس حقّاني با بيان اين كه ابعاد توسعه شهر تهران اعم از طرح جامع و تفصيلي جديد، هر گونه ساخت و ساز را بالای خط محدوده شمال تهران قدغن كرده، تصريح كرد: شوراي اسلامي شهر تهران نسبت به اين موضوع حساس است و مديريت شهري نيز مدعي است چنين ساخت و سازهایی انجام نمي‌شود که البته اخيراً گزارشي در اين حوزه به شوراي شهر نرسيده است.

رييس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران در پايان خاطرنشان كرد: متاسفانه سطوح باقي‌مانده از عرصه سبز اين كلان‌شهر، قابليت تصفيه هوا از انواع آلودگي‌هايي كه فراتر از حد استاندارد توليد مي‌شوند را از دست داده‌اند و همين موضوع موجب شده تا شاهد وضعيت قرمز در محيط زيست پايتخت باشيم.