تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


تغییر نام 34 معبر شهری در شورای شهر تصویب شد
تاريخ خبر: سه شنبه، 27 آبان 1393 ساعت: 13:27

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،با وجود ارایه بیش از 40کمپ تغییر نام گذاری کوچه ها و خیابان ها و تعدادی از بوستان های شهر تهران، برخی از تغییر نام گذاری ها محل اختلاف بود و سبب خارج شدن این طرح ها از دستور شد.

محمد حقانی عضو شورای شهر تهران با اشاره به سابقه رفتار پیامبر درخصوص انتخاب نام نیکو برای شهر مدینه و اشاره به تاکید ایشان بر انتخاب نام نیکو برای فرزندان،د گفت: درخصوص نامگذاری معابر شهرتهران باید شیوه مشخصی وجود داشته باشد و برخی تغییر نام ها همانند تغییر نام بوستان بازیافت که به نوعی ترویج دهنده فرهنگ بازیافت به نام بوستان پهلوانان است، شایسته نیست.

معصومه آباد نیز با اشاره به تغییر نام بوستان کودک در منطقه 15 به نام کودکان غزه تذکر داد و گفت: بهتر است نام بزرگراه جهان کودک به نام کودکان غزه تغییر کند.

وی گفت: برخی شهروندان در اظهارات خود به شورای شهر می گویند نامگذاری ها چهره شهر را مردانه کرده است در صورتی که می توان برخی از این نامگذاری ها را برای تلطیف شهر به نام گل و یا اسامی زیبا تغییر داد . در این صورت مخالفت خود را با تغییر نام بلوار شهرزاد به کودکان غزه اعلام می کنم.

احمد دنیامالی نیز با تغییر یک معبر به نام خیابان حضرت امام رضا(ره) مخالفت و اظهارکرد: این نامگذاری در شان امام رضا (ع)نیست.اگر هم قرار است نامگذاری صورت بگیرد باید در خیابان بزرگتر و مهمتری باشد و یا مسیر اتوبانی که به سمت خروجی تهران به سمت مشهد است به نام امام رضا (ع) نامگذاری شود.

غلامرضا انصاری نیز در تذکری خواهان آن شد که شیوه نام گذاری در کمیته نامگذاری تغییر کند و این کار با حضور اساتید هنر و جامعه شناس صورت گیرد تا نامگذاری ها در شان افراد باشد و تاثیرگذاری این نام گذاری ها مورد عنایت قرار گیرد . علیرضا دبیر نیز در تذکری خواهان شد به جای نام گذاری خیابان ها، اماکن فرهنگی و اجتماعی شهرتهران به نام ائمه نامگذاری شود .

احمد حکیمی پور نیز با بیان این که لزومی ندارد کوچه هایی که نام دارد اما مصوبه ندارند تغییر نام دهند، تصریح کرد: تغییر نام های کوچه های میخک، سپیدار یا میدان چمن کار درستی نیست و اگر قرار است برای شهدا کاری کنیم بهتر است بیشتر از بحث نامگذاری باشد .

مجتبی شاکری رییس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران نیز درخصوص این تذکرات گفت: برخی از این تذکرات حاکی از آن است که اعضای شورا تصور می کنند کسانی در کمیته نامگذاری هستند که نه شهر را می شناسند و نه هویت آن را و این در حالی است که قرار دادن طرح نامگذاری در آخر ساعت شورا امکان اظهارنظر درباره چگونگی انتخاب اسامی را از ما گرفته است .

وی همچنین با اشاره به حضور اعضای فرهنگستان هنر در کمیته نامگذاری گفت: نامگذاری کودکان غزه با دو فوریت در شورا تصویب شده است اما امروز پیشنهاد خارج شدن آن را از دستور می دهند. بدین ترتیب به دلیل اختلاف آرای اعضای شورای شهر، تغییر نام بوستان شهرزاد ، بوستان هفت تیر ، بوستان بازیافت و خیابان صاحب الزمان از دستور خارج شد و 34 تغییر نام با اکثریت آرا تصویب شد .