تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


قرار دادن روزی تحت عنوان"روز جهانی قربانیان ترافیک"از سوی مدیریت شهری ضروری بود
تاريخ خبر: جمعه، 23 آبان 1393 ساعت: 11:44

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره لزوم برگزاری همایش روز جهانی قربانیان ترافیک گفت:متأسفانه با توجه به آمار موجود بالاترین درصد مرگ ومیر در کشور تلفات ناشی از تصادفات، بالاخص تصادفات جاده ای است.

 

عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: با توجه به این موضوع که ظرفیت جاده های کشور محدود است و با تعداد خودروهای در حال تردد در آن مطابقت ندارد و همینطور در سال های اخیر رقبت مردم برای استفاده از خودروهای شخصی بیشتر شده است و متأسفانه به دنبال این موضوع آمار تصادفات و تلفات ناشی از آن افزایش پیدا کرده است اختصاص دادن یک همایش تحت عنوان روز جهانی قربانیان ترافیک در راستای فرهنگ سازی و کاهش آمار تلفات تصادفات در این راه بهبود دهنده است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد خودروها و تعداد مصرف کنندگان آنها نسبت به گذشته ، مردم و دولت بایستی فرهنگ ترافیکی و رانندگی جدیدی را با توجه به شرایط گفته شده و بسیار متفاوت از شرایط گذشته  ایجاد کنند و به قوانین به صورت کاملأ دقیق و درست احترام بگذارند و عمل کنند.

 

وی در ارامه اضافه کرد : میتوان با برگزاری این همایش ها و مدیریت در زمینه شهری و سلامت و خانواده آمار مربوط به کشته شدگان تصادفات را کنترل و به شدت کاهش داد. و ضمن اینکه ارائه راهکارها و برنامه هایی که در این همایش ها مطرح می شود می تواند تعدیل کننده و بازدارنده این اثرات منفی باشد.