تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


شهرداری برای خدمات رسانی در حوزه هایی که مسئولیتی ندارد هم پیش قدم است
تاريخ خبر: پنجشنبه، 22 آبان 1393 ساعت: 09:31

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از  بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از تشکیل کارگروهی ویژه برای ساماندهی کارتن خواب ها خبر داد .

حجت الاسلام و المسلمین عبدالمقیم ناصحی با تاکید بر اینکه شهردار تهران مصمم است شهرداری را از نهادی خدماتی به نهادی فرهنگی و اجتماعی تبدیل کند، تصریح کرد: ایشان می خواهد در کنار اقدامات خدماتی، فعالیت های فرهنگی را هم پیش برد که تا حد بسیار زیادی نیز موفق عمل کرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه بودجه کلانی به منظور اقدامات فرهنگی برای شهرداری تهران در نظر گرفته شده است، گفت: شهرداری عملکردی قابل قبول در ارتقا خدمات فرهنگی در پایتخت داشته است. ناصحی با اشاره به اینکه شهرداری در بسیاری از زمینه ها که حتی مسئولیتی برعهده اش نیست پیش قدم شده است، تصریح کرد: ساماندهی معتادین و کارتن خواب های شهر وظیفه شهرداری نیست اما می بینیم که بالغ بر 5 ، 6 هزار نفر کارتن خواب در گرمخانه های شهرداری سرپناه می گیرند .

ناصحی در ادامه به وضعیت نامناسب کارتن خواب ها و معتادان در شهر تهران اشاره کرد و گفت: در کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران کارشناسانی از دانشگاه و حوزه وضعیت شهر را آسیب شناسی کرده اند.

وی از تشکیل کارگروهی ویژه برای رسیدگی به وضعیت معتادان و کارتن خواب های شهر تهران خبر داد و گفت: کمیته ای متشکل از نمایندگان مجلس شهر تهران، نمایندگان قوه قضاییه، نیروی انتظامی، وزارت ارشاد و دولت وضعیت ساماندهی کارتن خواب ها و معتادان شهر را پیگیری و آسیب شناسی خواهد کرد و در جهت رفع مشکلات موجود قدم برخواهیم داشت.