تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


نظر اعضای شورای شهر درخصوص پل طبیعت
تاريخ خبر: چهارشنبه، 14 آبان 1393 ساعت: 12:29

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، در همین رابطه رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت:احداث مجموعه های عباس آباد تهران در جهت ارتقای وضعیت معماری شهری است.

محمد سالاری با تایید تلاش های شبانه روزی در ساخت مجموعه های عباس اباد از جمله پل طبیعت افزود: مقام معظم رهبری دو مطالبه جدی را در حوزه های فرهنگ و معماری ایرانی اسلامی مطرح کردند که مجموعه مدیریت شهری باید در این زمینه ها قدم های جدی بردارد.

وی با بیان اینکه اراضی عباس آباد نقش مهمی در پالایش هوای تهران دارد،تصریح کرد:در این زمینه باید از رهنمودهای رهبری که ماحصلش ساخت پل زیبای طبیعت نیز هست و همچنین نقش مرحوم کازرونی وزیر مسکن وقت در تعریف اراضی به عنوان پهنه سبز فرهنگی سپاسگذاری کرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران همچنین با اشاره به برگزاری جلسه مشترک شورای شهر با وزارت راه و شهرسازی گفت: این اراضی و پل طبیعت انحرافی از اهداف کلان خود نداشته و باید دولت، شهرداری پایتخت و شورای شهر با نگاه ملی از مدیریت یکپارچه و مستقل در این اراضی حمایت کنند تا شرکت نوسازی تنها ارائه کننده خدمات و واگذارکننده اراضی نباشد.

رئیس کمیسیون عمران:

پل طبیعت؛ تداوم خودباوری و عزم جهادی مهندسان کشور است

 رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه در طول سالهای گذشته، توان مهندسی کشور رشد قابل توجهی داشته است،گفت: دانش فنی که امروزه جامعه مهندسی کشور به آن دست یافته بیانگر توان و عزم ملی توام با مدیریت جهادی است و طلیعه این اتفاق را می توان در مدیریت شهری تهران دید.

احمد دنیا مالی تاکید کرد:ساخت بزرگراه امام علی در کمتر از دو سال، ساخت تونل نیایش در کمتر از 21 ماه و همچنین پل عظیم صدر که چهارمین سازه برتر جهان در سال 2014 اعلام شده است در زمانی کمتر از 28 ماه بیانگر توان و خودباوری جامعه مهندسی کشور است.

وی افزود: واقعیت این است که جامعه مهندسی کشور توانسته است علاوه بر مدیریت کیفیت و ساخت پروژه ها به مدیریت زمان در اجرای یک پروژه مهندسی دست پیدا کند و کمتر شاهد آن هستیم که پروژه در سطح شهر آغاز شود و تا سالها نیمه تمام باقی بماند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر با تاکید بر اینکه دانش ساخت پل ها در پایتخت تنها به پل های سواره محدود نمی شود، ادامه داد: ساخت پل طبیعت نمونه ای است از تلاش مهندسان کشور برای ساخت یک پل غیر خودرویی که با الهام از طبیعت و در دل قطب فرهنگی پایتخت احداث شده است. این پل به عنوان سازه برتر فولادی کشور در سال 92 معرفی شد و در ساخت آن از فناوری بسیار پیشرفته ای استفاده شد؛ برای ساخت این پروژه از دانش ساخت اسکله های نفتی بهره گرفته شد که در نوع خود بی نظیر است.

احمد دنیا مالی پل طبیعت نمونه ای هوشمندانه از به کار گیری فناوری مهندسی برای پروژه های توسعه پایدار عنوان کرد.

وی تاکید کرد: استفاده بیش از 14 هزار قطعه فولادی در ساخت پل ، 102 کیلومتر جوشکاری در این سازه، 15 هزار تن بتن ریزی و پلی به مساحت 7 هزار متر مربع بر فراز یکی از پرتردد ترین بزرگراه های پایتخت و در ارتفاع 40 متری از آن احداث شده است در حالی که حتی یک روز این بزرگراه مسدود نشده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر ادامه داد: همه ویژگی های این پل بیانگر آنست که این پل نسبت به پل هایی که برای تردد خودرو ساخته می شده چیزی کم ندارد. بنابراین می توان تصور کرد که حجم کار انجام شده در این پل چقدر عظیم و گسترده بود.

پل طبیعت یکی از مظاهر دست یابی مهندسان کشور به دانش فنی جدید در عرصه پل سازی است و استقرار آن در منطقه عباس آباد نیز گواه این مدعا که گام های استوار جامعه مهندسان کشور به سمت توسعه پایدار است. پل طبیعت ادامه راهی است که از تکمیل برج میلاد و تونل رسالت آغاز شد و به احداث تونل توحید انجامید و سپس به احداث بزرگراه امام علی و بزرگراه طبقاتی صدر و تونل نیایش منجر شد. این راه که بیانگر خودباوری و تلاش جهادی در کشور است، همچنان ادامه دارد.

 

رئيس كميته محيط‌زيست شورای شهر:

نماد شهری؛ معرف طبیعت و فرهنگ شهر

 

محمد حقاني، رئيس كميته محيط‌زيست و خدمات شهري شوراي شهر درباره بزرگ‌ترین پل‌ عابر‌پیاده خاورمیانه گفت: كاملا مشخص است براي ساخت پل طبيعت زحمات بسياري زيادي كشيده شده است و اين جاي تقدير دارد.

وي افزود:پيچيدگي‌هاي پل نشان دهنده اين است كه در ساخت اين سازه ابتكارهاي منحصر به‌فردي به كار گرفته شده است.

اين عضو شوراي شهر تهران 4تپه لویزان، عباس آباد، پردیسان و چیتگر را جزو ذخایر اکولوژیکی مهم تهران عنوان کرد و افزود:اگر این تپه‌ها از دست بروند یا دچار ساخت‌وساز شوند، تجدیدپذیر نیستند و میراث طبیعی مهمی در تهران از دست رفته است.

حقاني همچنين اين نكته را كه پل طبيعت و در مجموع اراضي عباس‌آباد مي‌تواند در جذب گردشگري شهري هم موثر واقع شوند تائيد كرد و در اين رابطه گفت: مسلما اين منطقه از پايتخت با جاذبه‌هايي كه دارد مي‌تواند گردشگران را زيادي را به سمت خود جذب كند. وي يكي از دلايل اين امر را اين ويژگي پل طبيعت عنوان كرد كه دو قسمت شرقي و غربي بوستان‌ها و اراضي عباس‌آباد را به هم متصل مي‌كنند.