جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 21 اسفند 1402     
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران خبر داد
بهره‌برداری از فاز نخست بزرگراه شهید شوشتری در سال آینده

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز، معاون فنی عمرانی شهرداری تهران از بهره‌برداری فاز نخست بزرگراه شهید شوشتری به طول ۹.۶ کیلومتر در جنوب شرقی تهران خبر داد.

 هادی حق‌بین در نشست خبری امروز (دوشنبه) در تشریح آخرین اقدامات معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: قطعا سال آینده را سال متفاوتی پیش بینی کرده‌ایم و این موضوع هم در ابعاد و هم در تعداد پروژه‌ها مد نظر قرار گرفته که شهروندان شاهد این موضوع خواهند بود. در بخش بزرگراهی در چشم انداز اقدامات حدود ۲۷ کیلومتر پروژه تعریف کرده‌ایم که تاکنون ۶.۳ کیلومتر آن شامل فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی و کندرو آزادگان تحویل داده شده و مابقی ۲۷ کیلومتر چشم‌انداز نیز در حال اجراست.
 
وی افزود: ۹.۶ کیلومتر در فاز نخست بزرگراه شهید شوشتری در حال احداث است و شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) نیز فعالیت جدی در محدوده پادگان جی را شاهد است. سال آینده با رفع معارضین قطعا سرعت احداث این پروژه افزایش پیدا خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: در سال جاری یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن آسفالت تولید و پخش شده که اولویت این آسفالت ریزی در معابر درجه ۲ و ۳ بوده و یک سوم این آسفالت ریزی نیز در سطح بزرگراه‌های شهر تهران انجام شده است.
 
حق‌بین در تشریح روند اصلاح تقاطع‌ها در سطح شهر تهران نیز گفت: این پروژه ها ابعاد مختلفی دارد. در برخی از آن‌ها احداث پل داریم و در برخی نیز تنها اصلاح یک تقاطع است. در سال جاری ۱۸ تقاطع مقرر بود طبق برنامه تکمیل شود که این کار انجام شده و برنامه ۱۸ گانه ما تکمیل شده است. اندازه و ابعاد پروژه‌ها به بزرگی و اثرگذاری آن‌ها وابسته بوده و برای سال آینده نیز ۲۵ تقاطع پیش بینی شده که اجرایی خواهد شد.
 
معاون فنی-عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۹.۶ کیلومتر در فاز نخست بزرگراه شهید شوشتری احداث خواهد شد، افزود: این پروژه با سرعت بالایی در حال انجام است و با رفع باقیمانده معارضین سال آینده قطعا فاز نخست آن تحویل داده خواهد شد و به این ترتیب کمربندی تهران در جنوب شرقی تکمیل می شود. فاز دوم این پروژه نیز برای اجرا توافقات آن با منابع طبیعی انجام شده تا به طول ۶ کیلومتر احداث شود. البته ممکن است دستخوش تغییراتی شود اما سه گزینه پیشنهاد داده‌ایم که به سرعت ترکیبی از پل، تونل و مسیرسازی است که با قبول هر یک از این پیشنهادات می‌توانیم طراحی را نهایی و کار را آغاز کنیم. مسئله اساسی مجموعه محیط زیست و مجموعه نظامی است که زودتر این امکان را فراهم کنند تا بتوانیم طراحی را قطعی و کار را آغاز کنیم. برآورد اعتبارات این پروژه در فاز نخست ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که ممکن است با تغییرات در پروژه این رقم تغییر داشته باشد.
 
وی در خصوص احداث زیرگذر میدان سپاه نیز گفت: این پروژه درخواست منطقه ۷ بوده اما شرایط خاص اجرایی دارد و پروژه سختی است. در حال حاضر در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم و سال آینده این پروژه عملیاتی می شود و امیدواریم در همین سال تکمیل شود. قطعا در کاهش ترافیک محدوده تأثیر بسیاری دارد، پروژه‌ای که در مسیر غرب به شمال میدان سپاه اجرایی خواهد شد.
 
حق‌بین در خصوص نگهداشت پل‌های مکانیزه نیز گفت: این پل‌ها در طول سال‌های مختلف بین حوزه‌های مختلف دست به دست شده و از لحاظ نگهداشت کار پیچیده‌ای است. پله‌هایی که در فضای باز تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. امروز شاهد نتیجه نامطلوبی هستیم لذا تدبیر شد در سال ۱۴۰۳ با جابه‌جایی اعتبارات از سازمان زیباسازی متولی پل‌های عابر مکانیزه معاونت فنی-عمرانی باشد. ظرف حدود پنج ماه آینده ۶۰ یونیت با تلاش سازمان زیباسازی تعویض خواهد شد. این پل‌ها با پلن‌های مختلف در طول سال‌های گذشته خریداری شده و امروز برخی از آن‌ها باید تعویض شوند. در فاصله تعویض این پل‌ها ما در خصوص انتقال قرارداد پیمانکاران به معاونت فنی اقدامات لازم را انجام می دهیم. همچنین در ایام نوروز از این پل‌ها بازدید می کنیم و آخرین شناسنامه پل‌ها را دریافت و این تکلیف را همانند سایر تکالیفی که داریم دنبال خواهیم کرد. البته تعویض هر یک از این یونیت‌ها باید با هماهنگی‌های پلیس انجام شود و نیازمند برخی تدابیر است.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: در خصوص پروژه‌های بزرگراهی عوامل مختلفی در پروژه دخیل هستند همچون موضوع معارضین؛ در پروژه بزرگراهی شهید بروجردی کماکان ۸ پلاک معارض داریم اما در بخش‌هایی که معارض وجود ندارد کار در حال پیگیری است. ظرف مدت شش ماه اعلام آمادگی کرده‌ایم که با رفع معارضین می توانیم پروژه را تحویل دهیم. شاخه غربی یادگار امام (ره) پروژه خاص و پیچیده‌ای است که تقاطع چند سطحی در میدان جی دارد به همراه ۳۶۰ متر تونل که با توجه به وضعیت ترافیکی آن منطقه طرح‌های انحرافی را پیشنهاد دادیم و به محض دریافت مجوز انسداد و انحراف از سوی پلیس پروژه در آن بخش فعال می‌شود و سه شیف کار را دنبال می‌کنیم.
 
وی افزود: یک یا دو پروژه جدید داریم با عنوان بزرگراه دوگاز در منطقه ۲۱ که در دو فاز طراحی شده و سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز و فاز نخست آن در سال آینده تحویل داده می شود. پروژه دیگر پل بعثت در منطقه ۱۶ است که در سال آینده آغاز و تحقق آن بیش از یک سال زمان نیاز دارد اما تمام تلاش خود را می کنیم که هر چه زودتر به اتمام برسد.
 
حق بین در خصوص تونل شهید متوسلیان نیز گفت: این پروژه، پروژه بسیار بزرگی است و نیاز دارد که در مورد قرارداد آن دقت کافی انجام شود تا فرم قرارداد مشخص شود. پس از انعقاد قرارداد مدیریت پروژه به معاونت فنی-عمرانی منتقل می شود. ابرپروژه‌ای که شاید در خاورمیانه نظیری نداشته باشد.
 
وی در خصوص جمع‌آوری پل حافظ نیز گفت: دو جلسه مفصل برای بررسی تأثیر جمع آوری این پل گذاشته شد. از لحاظ فنی این پل یا باید جمع آوری شود یا بهسازی شود که هزینه بسیار زیادی دارد. برای جمع آوری پل باید زیرگذر زده شود لذا قطعا این پل امسال جمع آوری نمی‌شود.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در خصوص اخذ مجوز کارخانه آسفالت نیز گفت: اسناد این کارخانه را تحویل دادیم و درخواست مجوز موقت داده‌ایم. در محدوده شرق کارخانه‌ای نداشتیم و قطعا تردد خودروهای سنگین مشکلاتی را به همراه دارد. کارخانه‌ای با آلایندگی حداقلی را آورده‌ایم که در حال حاضر فعال است و منتظر مجوز هستیم.
 
وی تأکید کرد: در حوزه آسفالت عقب ماندگی بسیاری به دلیل بی توجهی در سال‌های گذشته ایجاد شده که انباشت کار را به همراه داشته است. ممکن است در این حجم آسفالت ریزی خطاهایی رخ دهد اما تلاش خواهیم کرد کنترل کمی و کیفی خود را داشته باشیم. در موضوع کیفیت تذکرات و پیگیری‌های جدی‌تری خواهیم داشت. سال آینده نیز معطوف به بزرگراه‌ها خواهیم بود. نقشه راه و اکیپ‌ها مشخص شده اما عقب ماندگی در این حوزه بسیار زیاد است ولی اگر با همین روال کار کنیم سال آینده بخش زیادی از خرابی‌ها اصلاح می شود.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در خصوص دو طبقه شدن برخی بزرگراه‌ها در تهران نیز گفت: فعلا این کار در دستور قرار ندارد. بیشتر موضوع حمل و نقل مد نظر است که در حقیقت کاهش خودروها و توسعه حمل و نقل عمومی را پیگیری می کند.
 
وی در خصوص خودارزیابی از عملکرد معاونت فنی عمرانی در سال ۱۴۰۲ نیز گفت: ما به تعداد شهروندانمان ناظر داریم. نسبت به سال گذشته عملکرد ما بهتر بود چرا که افتتاح‌ها، تعداد پروژه‌ها، میزان آسفالت ریزی نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرد و به هدفگذاری که کرده بودیم بسیار نزدیک هستیم به طوری که در پایان سال مالی نزدیک به ۹۰ درصد پروژه‌ها را محقق کرده‌ایم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: