جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 2 بهمن 1402     
شهردار منطقه ۶ تهران خبر داد
خروج بیش از ۷۵ هزار کیلو لجن از کانال‌ها و شبکه آبهای سطحی

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، شهردار منطقه ۶ تهران از با اشاره به خروج بیش از۷۵ هزارکیلوگرم لجن ظرف مدت ۳۰ روز از پاکسازی کانال‌ها و شبکه آبهای سطحی منطقه ۶ خبر داد.

سید مرتضی روحانی در تشریح  اجرای عملیات لایروبی، لجن‌کشی و پاکسازی کانل‌ها و شبکه آبهای سطحی در سطح منطقه ۶ گفت: اجرای عملیات لایروبی، لجن‌کشی و پاکسازی کانال‌ها و شبکه آبهای سطحی به منظور بازگشایی مسیر و از میان برداشتن موانع در مسیر آبهای سطحی و روان به صورت مداوم و منظم توسط کارگران خدمات شهری و محیط زیست به ویژه اداره مسیل‌ها و قنوات در سطح منطقه انجام می‌شود تا در زمان بارش نزولات جوی از جمله برف و باران شهروندان در شهر و خیابان‌ها با آبگرفتگی و سرازیر شدن آبهای آلوده به محدوده خیابان‌ها و پیاده روها مواجه نباشند و بتوانند در آسایش و امنیت به امور روزانه خویش بپردازند.
 
وی افزود: متأسفانه نیروهایی که نسبت به پاکسازی کانال ها و شبکه آب‌های سطحی اقدام می کنند کمتر دیده می‌شوند؛ افرادی که جانشان را کف دستشان می‌گیرند و در عمق چندمتری زمین، گاهی تا عمق ۴۰ متری سطح زمین و در جایی که کمتر کسی جرئت پیدا می‌کند که پا به آنجا بگذارد مشغول خدمت به مردم شهر هستند. اگر اینها نبودند در زمان بارش برف و باران چه اتفاقی در خیابان ها و بزرگراه‌ها می‌افتاد؟
 
روحانی ادامه داد: با دیده شدن زحمت این نیروها شهروندان نیز تلاش می‌کنند زباله‌ها و پسماندهای خود را داخل کانال‌ها و جوی‌ها رها نکنند؛ چرا که این کار باعث انسداد و گرفتگی مسیر آبراه‌ها و آبهای سطحی می‌شود و چاره‌ای جز این نیست که کارگران شهرداری با سختی و زحمت این معضلات را بر طرف کنند که منصفانه نیست و با کمی مسئولیت پذیری می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.
 
وی تاکید کرد: در محدوده نواحی شش‌گانه، حدود۲۲ هزار و ۵۰۰ مترکانال جمع‌آوری آبهای سطحی وجود دارد که به طور روزانه مورد پایش و بازدید به منظور لایروبی و پاکسازی به موقع مسیر قرار دارد، به ویژه قبل از فرارسیدن فصول بارانی و برفی سال که احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد این پایش ها با دقت و حساسیت بالایی صورت می گیرد.
 
روحانی افزود؛ در مدت زمان یک‌ماهه دی و در بازه ۳۰ روز با تلاش کارگران این معاونت به ویژه اداره مسیل و قنوات منطقه۶ تهران ۷۵ هزار کیلوگرم معادل ۷۵ تن لجن و رسوبات مختلف از مجاری این کانال‌ها و شبکه آبراهی بیرون کشیده و با خودروهای ویژه به خارج از شهر انتقال پیدا کرده است.
 
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: