جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 13 دی 1402     
مسکن استطاعت‌پذیر در کدام مناطق تهران ساخته می‌شود و چرا؟

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران پیرامون، هدف شهرداری تهران از ساخت مسکن استطاعت‌پذیر توضیحاتی ارائه کرد.

سیدمهدی هدایت درباره هدف شهرداری تهران از ساخت مسکن استطاعت پذیر تأکید کرد: هدف ما از ساخت مسکن استطاعت پذیر در شهر تهران این است که در محل و محدوده هایی مسکن تولید کنیم که استطاعت مردم برای خرید آن جواب دهد. مسکن‌هایی که بیشتر روی آن کار می‌کنیم و برای آن پروژه تعریف کرده‌ایم، اغلب در پهنه جنوب و مناطق  ۱۵،۱۸،۱۶،۱۹،۲۰،۲۱و۲۲ قرار دارد.
 
وی افزود: گاهی عنوان می‌شود که حدود ۴۰۰ هزار خانه خالی در شهر تهران وجود دارد، عموما این واحدها در پهنه شمال تهران است و گروهی که ما به دنبال خانه دار شدن آنها هستیم، توانایی مالی خرید این خانه‌ها را ندارند.
 
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه من معتقدم زمان صدور پروانه ساخت، حتی از هزینه ساخت مسکن برای سرمایه‌گذار مهم‌تر است، ادامه داد: در قیمت تمام شده مسکن، رقمی برای عوارض، نظام مهندسی، پسماند، آتش‌نشانی و آموزش و پروش پرداخت می‌شود، اما بیشتر برای سازنده مسکن موضوع تسریع و رفع موانع ساخت مهم است. این در حالی است که در پهنه جنوب تهران عوارض بخش مهمی از قیمت مسکن را به خود اختصاص نمی‌دهد. زیرا در بافت‌های فرسوده عوارض ساخت نداریم.
 
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه صدور پروانه ساخت نسبت به گذشته شرایط بهتر شده است؛ اما باید تلاش کنیم تا به نقطه ایده‌آل برسیم. البته بخشی از استعلامات صدور پروانه خارج از اراده شهرداری تهران است، در تلاشیم که این موانع را هم کاهش دهیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: