جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 18 آبان 1402     
رفع گره ترافیکی در تقاطع غیر همسطح نواب - تندگویان در جنوب پایتخت

 به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از گشایش ترافیکی با افتتاح پروژه نواب- تندگویان تا پایان سال خبر داد.

 هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در جلسه راهبری پروژه "تقاطع‌های نواب_تندگویان" ضمن بازدید از روند پیشرفت پروژه، اظهار داشت: به لطف زحمات همکاران در مجموعه شهرداری تهران طی چند ماه گذشته شاهد اتفاقات چشمگیری در این تقاطع هستیم.
 
 وی ادامه داد: تقاطع نواب تندگویان یک تقاطع ۳ سطحی شامل یک زیرگذر از سمت میدان بهمن به سمت بهشت‌زهرا (س)، تراز همسطح که ادامه پروژه بزرگراه نواب را به بزرگراه شهید تندگویان در دو مسیر رفت‌وبرگشت متصل می‌کند و یک پل جهتی که از سمت بزرگراه نواب به سمت بعثت و میدان بهمن اجرا می‌شود، خواهد بود.
 
 معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی این پروژه وجود معارضین جدی رو سطحی و زیرسطحی تأسیساتی بوده و بخش قابل‌توجهی از آن برطرف شده، ادامه داد: ضمن مداخله بخشی از معارضین تیرهای برق و شبکه برق هوایی در شرایط فعلی، پیمانکار با تمام تلاش در حال پیشبرد عملیات است و با وجود معارضین متعدد باقی‌مانده سعی دارد هر نقطه‌ای که بتواند را فعال نموده و پروژه را طبق زمان‌بندی فشرده تحویل دهد.
 
 حق‌بین با تأکید بر اینکه زیرگذر پیش‌بینی‌شده در این پروژه طی ماه گذشته با جدیت پیگیری شد، گفت: عرشه زیرگذر در بازه دو ماهه و خاک‌برداری زیرگذر طی ۳ هفته به اتمام رسیده و عملیات فینیشینگ و فیسینگ کار هم از ۱۰ روز آینده آغاز خواهد شد.
 
 معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: در این تقاطع حداقل در سه‌فاز امکان بازگشایی مسیر را داریم؛ به جهت معارضین ترافیکی که وجود دارد لزوماً باید انحراف ترافیکی مرحله‌ای را انجام داده تا بتوانیم باقی‌مانده پایه‌های پل جهتی را تکمیل کنیم. امیدواریم تا یک ماه الی ۴۰ روز آینده انحراف ترافیک انجام بشود. با این اتفاق مسیر نواب به‌ طرف بهشت‌زهرا (س)، از سمت شمال به مسیر اصلی خود برگشته و این گره ترافیکی که مردم را گرفتار خود کرده است، مرتفع خواهد شد.
 
 وی با تأکید بر اینکه پس از این مرحله حدوداً هر ۴۵ روز مسیرهای دیگر را افتتاح خواهیم کرد، گفت: در نهایت امیدواریم تا پایان سال بتوانیم پل جهتی را زیر بار ترافیکی ببریم. با افتتاح این تقاطع بار ترافیکی میدان بهمن که دوربرگردان آن وضعیت مناسبی نداشته و ترافیک سنگین مسیر نواب به سمت بهشت‌زهرا (س)، در ایام پیک و آخر هفته برطرف می‌شود.
 
 حق‌بین در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود که هزینه تمام شده این پروژه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان باشد.
 
 بر اساس این گزارش، در این جلسه که مهدی صداقتی سرپرست سازمان مهندسی و عمران، عبدالمهدی حسینی مدیرکل برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی امور فنی و عمرانی شهرداری تهران و برخی دیگر از مدیران ارشد معاونت فنی و عمرانی حضور داشتند، درباره روند پیشرفت پروژه، رفع معارضات باقی‌مانده و...، بحث و تبادل نظر شد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: