جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 16 مهر 1402     
وانمندسازی تشکل‌های محیط زیستی، راهبردی پایدار در ارتقای فرهنگ محیط زیست

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز، مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران توانمندسازی تشکل‌های محیط زیستی را راهبردی پایدار در ارتقای فرهنگ محیط زیست ذکر کرد و گفت: توانمندسازی ساختاری و تخصصی این سمن‌ها خواسته ما نیز است.

حلیاسادات حسینی در آستانه هفته تهران و به منظور افزایش تعاملات و همکاری های چند جانبه در دومین جلسه از سلسله نشست هم‌اندیشی تشکل‌های  محیط زیستی  که با حضور احمد قیومی - معاون استاندار و فرماندار شهر تهران، سید احمد علوی - رئیس ستاد سمن های شهر تهران و عضو شورای اسلامی شهر و علیرضا رحمتی - مدیر کل محیط زیست شهر تهران - و جمعی از معاونین فرمانداری تهران گفت: برای من حضور تشکل‌های مردم نهاد از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چراکه بی‌شک مشارکت  و همراهی شما در احصای چالش‌ها و معضلات محیط زیستی شهر تهران  منجر به نتیجه‌گیری خوب و بیشترین اثربخشی در این زمینه خواهد شد.
 
وی افزود: کلانشهر تهران با تمام چالش‌ها و معضلات محیط زیستی خود، هنوز هم از ذخایر منابع طبیعی خوبی برخوردار است که زبانزد خیلی از شهرهای دنیاست. لذا اهمیت قائل شدن برای آموزش و ترویج فرهنگ زیست‌محیطی از عوامل اصلی حفظ محیط زیست است و باید این فرهنگ به تمام اقشار جامعه تسری پیدا کند تا تک تک افراد جامعه در قبال محیط زیست احساس مسئولیت کنند.
 
مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بر ضرورت توانمندسازی تشکل‌های مردم‌نهاد محیط زیستی به عنوان راهبردی پایدار در افزایش و ارتقای فرهنگ محیط زیستی کشور تاکید کرد و گفت: توانمندسازی ساختاری، تخصصی، نهادهای مردمی محیط زیست نه تنها خواسته آن‌ها که خواسته ما نیز است و در این راستا از هر اقدامی فروگذار نخواهیم کرد.
 
حسینی در پایان اظهارکرد: انجمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد بازوان توانمند در اجرای برنامه‌های مختلف هستند و امیدواریم به سمتی برویم که بتوانیم بیشتر از حضور و دیدگاه‌های سمن‌ها درباره موضوعات محیط زیست شهر تهران استفاده کنیم.
 
 موضوعاتی از قبیل آلودگی‌ها شامل آب، خاک ، هوا ، صوت  و نور، فاضلاب، پسماند توسعه انرژی‌های تجدید پذیر، مصرف بهینه انرژی و وضعیت رود دره‌ها از سوی تشکل‌های مردم‌نهاد به عنوان دغدغه‌های اصلی محیط زیستی شهر تهران مطرح و بررسی شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: