جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 20 ارديبهشت 1402     
توسعه صنعت خودرو در گرو ثبات مدیریت ها و تدوین برنامه های راهبردی است

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی توسعه صنعت خودرو را در گرو ثبات مدیریت ها و تدوین برنامه های راهبردی دانست.

کیوان مرادیان با بیان اینکه عوامل متعددی مانع تحول صنعت خودرو در سالهای اخیر شده است، عنوان کرد: نرخ ارز به عنوان یکی از عوامل موثر در صنعت خودرو هزینه های تحقیق و توسعه، تنوع محصول و مدیریت سود و زیان شرکت های خودروسازی را در سالهای اخیر تحت تاثیر قرار داده و موجب افزایش قیمت خودرو شده است.
 
وی با ابراز تاسف از انتقادهای تند و تیز عده ای از صنعت خودرو کشور تصریح کرد: به تعابیر ناشایستی که به صنعت ملی و تولیدات داخل نسبت می دهند اعتقادی ندارم چراکه نباید ظرفیت های تولید داخل را حقیر و ضعیف جلوه داد اما در عین حال باید ایرادات آن را پذیرفت و با شتاب بیشتری در راستای ارتقای تکنولوژی در صنعت خودرو گام برداشت.
 
نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی با صراحت بیان کرد: فراموش نکنیم که صنعت خودرو از نخستین صنایع تحریم شده از سوی دولت ترامپ بود و علیرغم اینکه دشمن در اقدامی هوشمندانه خودروسازی کشور را هدف قرار داد اما خوشبختانه توانستیم به رشد تولید خودرو در کشور برسیم اگرچه انتظار می رود روند رشد تولید از سوی خودروسازان با شتاب بیشتری دنبال شود تا فاصله میان عرضه و تقاضا و اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار برطرف و دست دلالان را از بازار خودرو کوتاه شود.  
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: مشکلات صنعت خودرو نه تنها با تغییر وزیر صمت و مدیران شرکت های خودروسازی حل نخواهد شد بلکه توسعه صنعت خودرو در گرو ثبات مدیریت ها و تدوین برنامه ای راهبردی و حداقل 5 ساله مبتنی بر تعریف موانع داخلی و خارجی تحول صنعت خودرو، الزامات رقابت پذیری و ... است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: