جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 18 ارديبهشت 1402     
پیرو افزایش آمار جانباختگان و مصدومان حوادث جاده ای در ایام نوروز عنوان شد:
ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش تصادفات جاده ای در کشور

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز،  نایب رییس كمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به افزایش آمار جانباختگان و مصدومان حوادث جاده ای در ایام نوروز امسال مبنی بر 766 نفر جانباخته و 15 هزار و 900 نفر مجروح بر ضرورت اتخاذ تدابیرلازم برای کاهش تصادفات جاده ای در کشور تاکید کرد.

حسن نوروزی با اشاره به عوامل موثر بر تصادفات جاده ای در کشور اظهار داشت: یکی از عوامل موثر بر افزایش تصادفات، انحرافات جاده ای است که رفع موانع در این بخش به عهده وزارت راه و شهرسازی است.  
 
وی افزود: وزارت راه با واگذاری اداره امور به پیمان کاران هزینه های نوسازی جاده های کشور را افزایش داده و دولت نیز در شرایط فعلی قادر به تخصیص بودجه به این بخش نیست.
 
نماینده مردم رباط كریم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: علیرغم نظارت پلیس بر جاده های کشور در ایام نوروز نیاز است  اقدامات جدی تری برای رعایت سرعت های مطمئنه خودروها در دستور کار پلیس قرار بگیرد.
 
نوروزی با اشاره به نقش خودروها در تصادفات جاده ای بیان کرد: با توجه به نقش مهم خودروهای ایمن و مستحکم در جلوگیری از تصادفات نیاز است با واردات خودرو امکان رقابت میان خودروهای داخلی و خارجی و تولید خودروهای باکیفیت در کشور را فراهم کنیم.
 
نایب رییس كمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: متاسفانه علیرغم اینکه مجلس هر ساله به دنبال تصویب واردات خودرو نو و کارکرده است اما مافیای صنعت خودرو با لابی گری از واردات خودرو به کشور ممانعت می کنند که نتیجه آن عدم رقابت پذیری در صنعت خودرو و رشد واسطه گران در بازار خودرو است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: