جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 ارديبهشت 1402     
با ساخت پتروپالایشگاه ها می توان مصرف سوخت در کشور را مدیریت کرد

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر رفع موانع ساخت پتروپالایشگاه ها به منظور مدیریت مصرف سوخت در کشور تاکید کرد.

فریدون عباسی دوانی درباره برخی اظهارات مبنی بر واردات بنزین به کشور عنوان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم به سبب دیدگاه مشترک با غرب و امکان لغو تحریم ها کمبود سوخت و نیاز به ساخت پالایشگاه ها در کشور احساس نمی شد و به همین دلیل برنامه ای برای پالایشگاه سازی و سرمایه گذاری در این بخش در دستور کار دولت نبود.
 
وی افزود: از طرفی رشد جمعیت، عدم خروج خودروهای فرسوده به موازات تولید و واردات خودرو به کشور، افزایش حجم سفرها به ویژه در ایام نوروز و تابستان پس از رفع شیوع کرونا موجب افزایش مصرف بنزین و کمبود سوخت در کشور شده است.
 
نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای مدیریت مصرف سوخت در کشور تاکید کرد: ساخت پتروپالایشگاه ها و یا پالایشگاه های کم ظرفیت از جمله روش هایی است که می تواند به مدیریت مصرف سوخت در کشور کمک کند مشروط بر اینکه با رفع موانع در این بخش تولید سوخت در کشور برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی داشته باشد.  
 
عباسی تاکید کرد: با ساخت پتروپالایشگاه ها مقادیر زیادی سوخت در کشور خواهیم داشت که انتقال آن در مواقع ضروری و از طریق لوله کشی و بدون نیاز به ناوگان حمل و نقل جاده ای انجام خواهد شد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه در صورت نیاز ناچار به واردات بنزین به کشور هستیم،یادآور شد: اینکه بنزین را با چه قیمتی وارد و به چه قیمت در داخل عرضه می کنیم نیاز به تصمیم گیری از سوی دولت و مسئولین اقتصادی کشور دارد که قطعا مردم به واردات بنزین 30 هزار تومانی و عرضه بنزین 3 هزار تومانی در داخل و هدر رفت سرمایه ملی رضایت نخواهند داد.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که ابهامات موجود برای ورود بنزین به کشور رفع نشده نباید به واردات بنزین رضایت داد و راه حل مناسب تر در شرایط فعلی صرفه جویی در مصرف سوخت و جلوگیری از واردات بنزین به کشور است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: