جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 13 ارديبهشت 1402     
گره زدن اسقاط به تولید و واردات خودرو فرآیند تولید خودرو در کشور را با مشکل مواجه می کند

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت اسقاط خودروهای فرسوده در کشور عنوان کرد: گره زدن اسقاط به تولید و واردات خودرو فرآیند تولید خودرو در کشور دچار مشکل خواهد کرد.

رضا تقی پور انوری درباره عدم تعیین ساز وکاری مشخص از سوی وزارت صمت برای اسقاط خودروهای فرسوده در سال جاری اظهار داشت: از رده خارج کردن خودروهای فرسوده بخشی از چرخه و زیست بوم تولید و صنعت است و می بایست به موازات تولید خودروهای با فناوری جدید و مصرف سوخت پایین، خودروهای فرسوده و با مصرف سوخت بالا از چرخه خارج شوند و این قابل انکار نیست اما گره زدن اسقاط به تولید و واردات خودرو نیز فرآیند تولید خودرو در کشور را دچار مشکل خواهد کرد.
 
وی افزود: دولت می تواند با استفاده از ساز و کارهای بازدارنده از جمله عدم صدور گواهی معاینه فنی برای خودروهای فرسوده فرآیند اسقاط در کشور را تسریع کند.
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قوانین موجود در حوزه اسقاط بیان کرد: دولت باید با به روزرسانی آیین نامه ها و اختیاراتی که دارد اسقاط خودروهای فرسوده را با جدیت بیشتری دنبال کند و در کنار آن مشوق هایی مانند تسهیلات بلند مدت برای تسریع فرآیند از رده خارج سازی فرسوده ها در نظر بگیرد چراکه یکی از موانع اسقاط در کشور عدم وجود منابع مالی لازم برای مالکان خودروهای فرسوده است.
 
تقی پور از واردات خودرو به عنوان راهکاری برای تسهیل و تسریع فرآیند اسقاط خودرو در کشور یاد کرد و اذعان داشت: اگرچه تولید کنندگان داخلی تمایل چندانی به واردات خودرو ندارند اما می بایست در میان مدت از این ظرفیت برای اسقاط فرسوده ها استفاده و آن را در سیاست گذاری ها لحاظ کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: