جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 8 مرداد 1401     
سوئیس سیستم حمل و نقل زیر زمینی خودران می سازد

 

به گزارش گروه اخبار بین الملل تهرانی نیوز، سوئیس قصد دارد به زودی سیستم حمل و نقل زیرزمینی احداث کند که قادر به جابه جایی کالاهای مختلف در وسایل نقلیه برقی با سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت است.

پارلمان سوئیس دسامبر گذشته چهارچوب قانونی برای حمل و نقل زیرزمینی داخل این کشور را تایید کرد. این بدان معنا است که از ماه آینده سوئیس می تواند به طور رسمی فعالیت در این زمینه را آغاز کند.

 

همزمان با رشد شهرها و فعالیت اقتصادی نیاز به جاده و شبکه راه آهن بیشتر می شود. در همین راستا سوئیس تصمیم دارد سیستم Cargo sous terrain یا CST را راه اندازی کند.

 

این سیستم در حقیقت ثمره همکاری چند شرکت سوئیسی در زمینه های حمل ونقل، لوجستیک، خرده فروشی، مخابرات و انرژی است. در این طرح اولیه از اصول سیستم های نقاله برای متصل کردن مراکز تولید و لجستیک با شهری استفاده می شود.

 

مراکز در این سیستم مجهز به آسانسورهای عمودی هستند که می توانند محموله و کالا را به طور خودکار در سیستم حمل و نقل زیر زمینی بارگیری و خالی کنند. در این سیستم حمل و نقل کالاها با کمک وسایل نقلیه برقی با سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت جابجا می شوند. همچنین کالاها در کانتینرهای اصلاح شده، حمل می شوند.

 

در این سیستم حمل ونقل می توان مواد غذایی و کالاهای فاسد شدنی را با وسایل نقلیه مجهز به یخچال جابه جا کرد.

 

این شیوه حمل و نقل از پیش برنامه ریزی شده و تحویل بار به کانال های فروش و مشتریان را می توان در مراکز هماهنگ کرد. به این ترتیب نیازی به مراجعه به هر یک از تهیه کنندگان کالا نیست. نه تنها وسایل نقلیه حافظ محیط زیست محموله ها را ارسال می کنند، بلکه می توان آنها را با کارآمدترین شیوه جابجا کرد.

 

هنگام پیشنهاد این سیستم در سال ۲۰۱۶ میلادی هزینه احداث آن برای یک شبکه ۵۰۰ کیلومتری ۳.۵ میلیارد دلار تخمین زده می شد. این پروژه از یکم آگوست آغاز می شود و شامل یک مرحله ۷۰ کیلومتری بین دو شهر هارکینگن-نیدربیپ و زوریخ است که ۱۰ مرکز اتصال در آن وجود دارد. پیش بینی می شود این بخش تا ۲۰۳۱ میلادی تکمیل شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: