جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 18 مهر 1400     
اهمیت کمربند ایمنی درناوگان حمل مسافر

 به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز،صبح امروز در هفته ناجا طی مراسمی از نمونه های ترافیکی در شهرک آزمایش تجلیل شد و در این مراسم با تاکید بر عامل انسانی به عنوان یکی از عوامل مهم در حوزه حمل و نقل، یادآور شد که باید به حوزه فرهنگ سازی و آموزش در این خصوص توجه ویژه ای شود.

در ابتدای مراسم سرهنگ امیدوار -رییس پلیس راه راهور ناجا- اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل تمامی جا به جایی های امروزه بدون سیستم حمل و نقل قابل تصور نیست و بیش از ٩۵ درصد جا به جایی کالای ما از طریق سیستم حمل و نقل جا به جا می شود.
 
وی ادامه داد: یک حسن اخلاقی نیز در این کار است. یکی از موضوعاتی که دین مبین اسلام به آن تاکید دارد امانت است. امانتداری یکی از شاخص هایی است که دین به آن تاکید دارد. سالانه بیش از ۵٠٠ میلیون تُن به عنوان امانت به این قشر سپرده می شود و به مقصد می رسد. در جا به جایی مسافران نیز جان مردم امانت است.
 
امیدوار اظهار کرد: این کالاها، اجناس، اقلام با سلامت بارگیری می شود و با بارگیری به مقصد می رسد. از زحماتی که همکاران ما در حوزه حمل نقل انجام می دهند تشکر می کنم و از زحمات اقشار حوزه حمل و نقل چه درون شهری و چه در برون شهری تشکر می کنم.
 
در ادامه دکتر جمالی نژاد-معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: نیروی انتظامی در هر موضوعی سنگ صبور هستند. در بحران ها و حتی کرونا همراه و همگام ما بودند.
 
وی ادامه داد: همانطور که عنوان شد قرار است از افرادی که در حوزه حمل و نقل نمونه هستند تجلیل شود. نمونه ها افرادی هستند که می توان از آنها الگوبرداری کرد. این دوستان تاثیر گذار و نقش آفرین هستند.
 
جمالی نژاد گفت: مسایلی که بار را روی دوش مردم سنگین می کند علیرغم اینکه سخت بوده و زندگی را دشوار کرده اما این ها تهدید اساسی نیستند. چیزی که می تواند به عنوان بحران اصلی مطرح شود فاصله بین مردم و دولت مردان است. گسل بین مردم و دولت است که می تواند خطرناک باشد.
 
وی ادامه داد: در جلساتی که در سازمان شهرداری ها داشتیم هم این را مطرح کردم که اگر خدایی ناکرده مردم مسئولین را از خودشان نبینند و این دیوار بی اعتمادی زیاد و زیاد تر شود خطرناک است. احساس من این است که همه باید در جهت این همراهی گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور گفت: از همکاران خواهش می کنم که در کنار آموزش هایی که باید داشته باشیم، مسایل اخلاقی هم جزو موضوعاتی است که بسیار مهم است و عزیزان راننده می توانند به عنوان سفیران ما کمک کنند را در جهت اعتماد سازی و رفاقت بین مردم عمل کنند.
 
سرهنگ رمضانی معاون اجرایی پلیس راهور ناجا نیز در این مراسم اظهار کرد: پلیسی با این حجم از زحمت واقعا در سطح نیروی انتظامی نمی توان یافت کرد.
 
وی گفت: در سطح شبانه روز چه با راکبان، چه رانندگان و چه عابران سر و کار داریم و باید در حوزه ارتقاء ایمنی حمل و نقل کمک کنیم.
 
رمضانی ادامه داد: این عزیزان مصداق مجاهدان فی سبیل الله هستند. در این جلسه هدف پلیس راهور تجلیل از نمونه های ترافیکی است. به هر حال امروز هدف ما ایجاد تعامل با کاربران مسافر و بار است که گفته شد چه حجمی از حمل و نقل بار و مسافر در جاده های کشور را انجام می دهند.
 
وی گفت: باید فاصله را بین مردم و حاکمیت کم کنیم و قطعا این نشست ها در این زمینه تاثیر گذار است. سالانه حدود ١٧ هزار نفر در تصادف جان خود را از دست می دهند و مجروحان آن نیز طی سال ها با آن درگیر خواهند بود.
 
رمضانی با اشاره به خسارت های ناشی از تصادفات گفت: عامل انسانی یکی از عوامل مهم در حوزه حمل و نقل است. شاهد هستیم که عامل انسانی راننده از نقش بسیاری برخوردار است و باید به حوزه فرهنگ سازی و آموزش در این خصوص توجه ویژه ای شود.
 
وی افزود: قطعا طی یک سالی که در این حوزه فعالیت می کنم چه در راهداری، چه در سایر حوزه ها دچار کم کاری یا کم فروشی نبودیم اما نیاز داریم که تمام سازمان ها تحت یک حمایت راهبردی قرار بگیریم.
 
معاون اجرایی پلیس راهور ناجا گفت: عامل اصلی تصادفات عدم توجه به جلو، استفاده از تلفن همراه یا عدم استفاده از کمربند ایمنی است. باید توجه داشته باشیم که کمربند ایمنی در حوزه ناوگان حمل مسافر از اهمیت بالایی برخوردار است. باید همه ما چه در حوزه حاکمیت و چه کاربران، رانندگان وسایل نقلیه عمومی و.. با یک گفتمان واحد گام های اساسی برداریم.
 
وی در ادامه با اشاره به حمل بار از سوی برخی از رانندگان حمل و نقل عمومی گفت: گاهی در سطح جاده ها مشاهده می کنیم که برخی از رانندگان در جایگاهی که باید وسایل مسافر را حمل کنند بار حمل می کنند، که این خود به دلیل برهم زدن نقطه ثقل خودرو می تواند خطر آفرین باشد. اما نکته دیگر این است که وقتی دلیل آن را جویا می شویم اظهار می کنند که به دلیل برخی مشکلات معیشتی این اقدام را انجام می دهند.
 
رمضانی گفت: به همین دلیل از مسئولان مربوطه درخواست کردیم تا به جهت رفع این مشکل بسته معیشتی را به این عزیزان اختصاص دهند و به این مورد و مواردی از این قبیل توجه داشته باشند.
 
در پایان این مراسم از جمعی از برگزیدگان و نمونه های ترافیکی تجلیل شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: